paulmarijke.reismee.nl

Onze eerste (hele) dag op Sicilië

Lieve mensen,

Het is vandaag 17 juni, en we zijn alweer 1 dag op Sicilie. Gister zijn we om half 1 van schiphol vertrokken. Met een tussenlanding in Rome kwamen we om 5 uur aan in Cantania. We hadden snel de koffers en onze huurauto stond klaar op het vliegveld. We hadden een Ford focus geboekt maar we kregen een peugeot 508. Een super grote en zeer luxe auto. Het had van ons iets kleiner gemogen maar goed we moeten het er mee doen. We zijn er blij mee zo is het niet maar in de stadjes van Sicilie zijn de straatjes erg smal dus misschien wel moeilijk sturen, maar dat gaan we zien.

Na even wat zoeken waren we op de goede weg naar ons hotel. De wegen zijn goed en na een goed uur rijden kwamen we in onze eerste stadje aan, Siracusa. Ook hier weer even zoeken maar we vonden ons hotelletje snel. Het is een zeer klein hotel, maar hele mooie en schone kamers, en het ligt gelijk aan zee.

Na ons wat opgeknapt te hebben, gingen we gelijk op pad om een biertje en een wijntje te scoren want daar waren wel aan toe. Het weer is super we vonden het helemaal geweldig om heerlijk met korte broek, hemdje aan zo de stad in te wandelen. Al gauw kwamen we op een pleintje met een hele mooie fontein, waar een heerlijk terras was, waar we lekker wat hebben gedronken.

Daarna hebben we wat rond geslenterd, het was er gezellig druk, aan een kleine boulevard vonden we een leuk restaurantje. We hebben er heerlijk gegeten, wat kun je in Italië toch onwijs lekker eten. En zo gezellig, we keken uit op zee, lichtjes in de verte, lekker wijntje, lekker babbelen. We hadden het weer onwijs naar ons zin. Maar op een gegeven moment kregen we toch zware ogen dus tijd om terug naar het hotel te gaan. Waar we een heerlijk bed hebben en een koele kamer dus heerlijk geslapen, jaaaaaaaaaaaaaaa ook ik.

De volgende ochtend dus vandaag 17 juni, hebben we heerlijk ontbeten, zeer uitgebreid en daarna zijn we op pad gegaan. De boys hadden de kaarten op zak, dus we konden niet verdwalen.

We moesten de stad doorlopen om bij een groot archeologisch terrein te komen. De wandeling was leuk. Het is een onwijs leuk stadje met leuke kleine straatjes, onderweg is er van alles te zien.

Als eerste bezoeken wij het romeins amphi-theater, er stond best nog wel veel dus je kon er een goede voorstelling van maken wat hier vroeger gebeurd is. Er werden daar namelijk 400 stieren tegelijk geslacht, je zag nog de gangen waar de dieren en de gladiatoren de arena betraden.

Daarna gingen we naar een prachtige steengroeve, waar je een stuk de grot kon inlopen.

De omgeving is prachtig met heel veel citroenbomen, bloeiende oleanders, bouqainville in alle kleuren, abrikozenbomen, bloeiende cactussen, schitterend om door heen te lopen. En dan komen we vanzelf bij het grieks theater, het is een mooi bewaard gebleven theater, het is uit de 5 eeuw voor C. Maar wij hadden pech , er wordt daar namelijk vanavond een show van iets gegeven. Dus het was helemaal verbouwd, met lichten, de oude zitplaatsen zijn met planken afgedekt om betere zitplaatsen te maken, heel jammer want we konden nu niet goed zien hoe het er normaal uitziet. Maar toch was het indrukwekkend om te zien wat voor bouwwerken men vroeger maakte.

We hadden genoeg van de oudheid en we wandelden weer onze tijd in voor een overheerlijk bakkie koffie op een leuk terrasje. Het was effe bijkomen, want we moeten toch weer effe wennen aan de warmte, we klagen niet, want het is heerlijk, maar wel zweten. Na de koffie weer op pad want we willen alles zien wat Siracusa ons te bieden heeft. Dus naar mooie pleinen met prachtige kerken en oude gebouwen. We hebben heerlijk geluncht in een heel klein straatje tussen de sicilianen. Op het eind van de middag hebben we alles gezien wat we wilden zien, en vonden we het tijd om terug te gaan naar het hotel. We hebben daar namelijk een heerlijk dakterras waar je uitkijkt over zee. Daar zitten we nu weer met een heerlijk biertje en wijntje . Het is weer helemaal top.

Vanavond gaan we uiteraard weer op zoek naar een lekker restaurantje en we gaan ook duimen voor Oranje (wat kan je). Morgen trekken we verder, naar Agrigento, in het zuiden van Sicilie.

Dit was het weer lieve mensen en als ik weer zin hebt horen jullie meer.

Veel liefs van Paul en Marijke en Hanneke en Erwin.

mol.teeuwisse@quicknet.nl

Hoi lieve alle 4,

We horen het al, het zit wel goed daar in Sicilië. Mooi eiland, mooi weer, lekker eten (en drinken). Helemaal ok dus.
Het viel hier achteraf ook mee met het weer. Eerst veel wind, maar later ook veel zon, dus toch nog buiten zitten vandaag. Morgen gaat het keihard regenen, maar gelukkig is ook dat weer snel voorbij. Maar zo mooi als bij jullie gaan we niet redden.
Nu naar voetbal kijken, we zijn benieuwd.
Veel plezier allemaal !!! xxxx John en Marion.

Gladys

Zo, dus nu voor het echie!
Hier Vanmorgen pleurt het van de regen, dus geniet maar en kik uit voor de maffioso!

Marcel en Yvonne

Ik lees het al. Het valt allemaal weer niet mee.
Hier en daar een biertje en een wijntje en af en toe ook nog een beetje cultuur.
Paul zal zich wel thuis voelen tussen al die oude gebouwen. Misschien komen in zijn dromen de herinneringen van jaren terug.
Marijke kijk uit voor die mafiosi, deze zijn gek op blondjes. Ik zou zeggen geniet met volle teugen en drink naar behoefte.
Veel plezier en de groeten aan Han en Erwin.
Marcello

de Oudjes.

LEUK DAT JULLIE DAT ALLEMAAL MEE KUNNEN MAKEN,
WE GENIETEN MET JULLIE MEE.ALLEEN WIJ KUNNEN
NIET OP EEN TERRASJE ANDERS ZITTEN WE IN DE
REGEN. VOETBAL PRATEN WE MAAR NIET OVER DAT WAS PET!!! lIEFS MA EN PA.

afra

Heerlijk die verhalen over warmte en mooie bezienswaardig heden lekker eten.
Geniet er maar van en ik blijf jullie volgen.
Dan geniet ik er ook van.
Groetjes AFRA