paulmarijke.reismee.nl

sao miquel

Sao Miquel 2 Na een goed ontbijt(de eetzaal is niet gezellig).gaan we op pad. Maaaar de auto uit de garage halen is een hele klus, maar na 20 minuten was de klus geklaard, goed gedaan door Erwin. We zijn gelijk terug gereden naar het vliegveld en hebben de auto omgeruild voor een normale auto. We gaan vandaag het westen van het eiland bekijken. Het weer is bewolkt, we rijden naar het binnenland waar we als we omhoog gaan weer in de mist rijden dus weinig uitzicht. We rijden naar sete cidades, 2 kratermeren die worden gescheiden door een brug. We bekijken ze vanaf een uitkijkpunt de meren hebben verschillende kleuren, de 1 is blauw de ander is groen. Alleen het weer werkt niet mee, het waait hard en het is fris. Maar de meren zijn mooi, we rijden terug naar de kust waar het weer beter is, we doen een koffie met zelf gebakken appeltaart, heerlijk en de musjes smullen mee. We rijden verder naar Mosteiros een plaatsje aan de kust met enorme rotsblokken in zee, de zee is ruw en heeft woeste golven, die tegen de rotsen aan beuken fascinerend om te zien.Het is een leuk klein stadje mooi gelegen aan een baai, met een lavastrand waar ze aan het volleyballen zijn. Door naar het plaatsje Capelas, daar draaien we een weggetje in naar een haventje maar zo smal aan weerskanten een paar cm speling met de kanten, eng, hoe had dat met die grote auto gemoeten (zo wie zo al die smalle weggetjes,, nee dat hebben we goed gedaan). Gelukkig kunnen we beneden draaien en terug rijden.