paulmarijke.reismee.nl

sao miquel

Sao Miquel 4 Vandaag gaan we het midden gedeelte van het eiland ontdekken. We rijden binnen door naar het noorden naar het stadje Ribeira Grande, het is de op 1 na grootste stad, de stad is vernoemd naar de grootste rivier vh eiland,deze stroomt dwars door de stad,en beide stadsdelen zijn door een mooie brug met elkaar verbonden. Er zijn weer leuke kleine straatjes waar de huisjes allemaal verschillende kleuren hebben. Er is een leuk pleintje en een mooi parkje met weer mooie bloemen. Ook staat er weer een kerk maar deze is gesloten, terwijl we juist deze hadden willen zien, wat er zouden honderden beeldjes gemaakt van klei, rijstemeel en gom staan gemaakt door een non. Helaas dan maar een bakkje doen. Dan gaan we verder weer het binnenland in naar een natuur reservaat, het is een prachtig gebied en lijkt op een tropisch regenwoud, prachtig groen en opvallend zijn de hele grote varens het zijn gewoon bomen, er zijn ook warmwaterbronnen, 1 van 60 tot 90 graden dat water stroomt naar een poeltje waar je in kan badderen maar we hebben geen zwemspullen bij ons, het ruikt erg naar zwavel dus geen duik, vandaar rijden we naar het meer lago do fogo een prachtig meer we kijken er vanaf een hoog uitkijkpunt opneer, geweldig om te zien het is ook een kratermeer, we hebben er ee tijdje op een muurtje naar gekeken, maar dan jawel gaan de magen weer knorren dus op zoek, we komen een klein dorpje tegen met een leuk klein haventje en jawel ook een terras,hier ploffen we neer.

Ma en Pa.

Wat een heerlijke vakantie met een mooie verjaardag,
Leuk om het alsnog te lezen!!