paulmarijke.reismee.nl

sao miquel

SaoMiguel 5 We bestellen een schaal gegrilde garnalen, een schaal mosselen, een schaal scheldieren,brood en een wit wijntje, en echt je vreet je vingers erbij op. We rijden verder naar de noordkust op zoek naar de theeplantage,we rijden weer over schitterende weggetjes,wat een natuur,allemaal bloemen weer en zoveel vogeltjes een lust voor het oor. Na enig zoeken vinden we de theeplantage, de enige in europa. Ze zien er anders uit dan in de tropen dat komt omdat ze machinaal geplukt worden en in de tropen met de hand. Het is warm en zo met de zon erop liggen ze er mooi bij met een een schitterend uitzicht over zee. Er is een klein fabriekje bij waar je ziet hoe de theeblaadjes verwerkt worden tot de thee die wij kennen, en en je kunt ook een kopje thee drinken dat doen we ook en het smaakt goed. We dwalen er nog wat rond en rijden we weer terug naar het hotel 's avonds hebben we aan de haven weer heerlijk vis gegeten Vandaag onze laatste dag en we gaan het oostelijke gedeelte vh eiland bekijken. We rijden weer naar het noorden en dan langs de kust naar het noord-oostelijkste stadje Nordeste, het is zondag dus erg rustig,een heel vriendelijk stadje waar de tijd heeft stil gestaan, uiteraard bezoeken we de kerk, in alle kerken hier staan altijd en overal verse bloemen de kerk ruikt er helemaal naar weer eens iets anders dan wierook. Ook hier weer een mooie brug en we drinken op een terras een bakkie.