paulmarijke.reismee.nl

sao miquel

Sao Miquel 6 We rijden verder langs de kust met schitterende uitzichten, soms kijkje heel diep naar beneden en zie je mooie baaien en kleine strandjes en de uitgestrekte zee het blijft een mooi gezicht. Er is 1 midouro (uitzichtpunt), die begint met een tuinvol bloemen allerlei soorten en kleuren je blijft foto's nemen aan het eind vd tuin kijk je weer uit over zee. In de tuin staan heel veel picknick-tafels en stenen bbq, en alles ziet er heel schoon uit. Veel families komen hier picknicken ja wie wil dit niet op zo'n mooie plek. Maar wij rijden verder naar het plaatsje Furnas, daar borrelt de grond, er zijn hier heel veel warmwaterbronnen. In de grond zie je een soort ronde putten daar doen de bewoners kookpotten in gevuld met aardappelen verschillende soorten kool en vlees, die potten blijven 5 uur onder de grond en dan is het gerecht klaar het heet corizdo. Overal komt stoom uit de grond en ook vele zwaveldampen heel apart om te zien. We gaan op zoek naar een restaurant waar we zo'n stoofpot kunnen eten,en die vinden we een leuk klein terrasje. De stoofpot is goed gevuld ook met hele vette stukken varkensvlees, die leggen we gelijk apart, verder zit er kip rundvlees en verschillende soorten worstjes en kool, echt iets voor hem hij proeft ook de zwavel wij niet, het was goed te eten wel apart maar je moet het gegeten hebben. Maar een 2de keer???? We gaan verder naar het meer waar de plaatselijke bevolking heerlijk zijn zondag doorbrengt.