paulmarijke.reismee.nl

moskou

Lieve mensen, We zijn weer in de ether en wel weer op een ander stukje van deze aardkloot en wel in moskou. Het is onze stedentrip en dit keer een gecombineerde, Paul heeft Moskou gekozen en Hanneke St. Petersburg en dat wel in 1 jaar, ja ze maken hun eigen regels, maar wel leuk want deze trip stond al jaren op onze lijst. We zijn vanmorgen om kwart over 9 uit Amsterdam vertrokken met Estonian Airlines een vliegmaatschappij uit Estland vandaar na ruim 2 uur vliegen een tussenlanding in Talinn de hoofdstad van Estland. Een klein maar zeer mooie luchthaven waar we een heerlijk kopje koffie hebben gedronken. Na een uur vlogen we verder naar Moskou in hetzelfde soort vliegtuig namelijk een klein toestel waar 88 man in kunnen en je zit met 2 naast elkaar gangpad en weer 2 naast elkaar, maar we zaten zeer ruim en hele goede stoelen en het was wel knus en de vlucht was beide keren heel goed we vlogen heel stabiel en zeer goede landingen helemaal top. Op de luchthaven van Moskou werden we op gewacht door onze gids een vrouw van middelbare leeftijd die nederlands spreekt, verder was er 1 vrouw uit nederland die ook bij ons reisgezelschap hoort. Op het busje moesten we even wachten, maar toen we er eenmaal inzaten stonden we ook gelijk in de file. We waren ook net in de spits en Moskou heeft 12 miljoen inwoners dus het is er druk. Maar na een uurtje kwamen we bij ons hotel aan het Ibis hotel net even buiten het centrum. De kamers zijn modern en mooi met een heerlijk bed. We hebben ons op gefrist en gaan op zoek naar een restaurantje, het is hier 2 uur later en het is intussen half 8. Ongelooflijk dat we in Moskou lopen maar het is echt waar. Onze gids heeft uitgelegd hoe we moeten lopen om wat restaurantjes te vinden. Ze hebben hier een heel ander schrift dus je kuntvecht niets lezen voor de duidelijkheid we kunnen het wel lezen maar we begrijpen het niet. Maar we vinden uiteraard wel een leuk restaurant. De obers spreken bijna geen woord engels en wij geen russisch, ik wilde het nog leren maar het is er niet van gekomen!!!!!! Gelukkig is de menukaart met plaatjes heel handig ook de drankenkaart. Je kan kiezen uit aziatisch, japans, italiaans, amerikaans maar geen russisch, en dat wilde we nu juist eten. Misschien morgen maar nu bestellen we een lekker wijntje en biertje en verschillende gerechten en ze smaakten allemaal prima de mannen nog een overheerlijk toetje. Op de terugweg naar het hotel bij de star-buck een heerlijk kopje koffie. Even bij de supermarkt die 24 uur open is wat water kopen en dan in het hotel nog 1 wijntje om het af te leren, dan is er een einde gekomen aan deze mooie dag. Morgen gaan we het echte Moskou bekijken, en als ik tijd en zin heb gaan jullie morgen weer van mij horen. Welterusten!!!!!! Veel liefs van ons 4 Paul Marijk Han en Erwin

Ma en Pa.

Fijn dat de reis goed is gegaan en dat het weer top is,nog veel plezier vandaag. Liefs van ons.

afra

heerlijk Moskou daar heb ik leuke herinneringen aan. Ik hoop dat jullie het daar net zo fijn hebben. èèèn geniet