paulmarijke.reismee.nl

derde dag bali

Lieve mensen,

Eerst even iets over ons hotel, het hotel ligt aan een hele drukke straat, maar zodra je ons hotel binnen stapt kom jein een oase.Je stap in een paradijsje, gelijk de rust je hoort de vogeltjes,een erg mooie tuin, met mooie bomen en bloemen en in die tuin ligt het zwembad. De kamers zijn groot en heel schoon ook het bed is zo groot dat ik Paul moet zoeken. De eigenaars van het hotel is een wat ouder echtpaar uit belgie en het zijn hele lieve mensen die het de gasten heel erg naar de zin willen maken. ook de meisje van de bediening zijn allemaal even aardig. Als wij in het restaurant zitten, dan zitten wij er ook, we zijn duidelijk aanwezig. Een ieder die Gladys kent weet wat ik bedoel. Zij lijkt erg op haar vader Gijs, druk en veel lachen, en wij maar ook de bediening lacht met haar mee.Elke keer zeggen we weer we hebben nog nooit zo lekker gegeten, maar het is ook echt lekker, en wij weten wel wat lekker is. En als we na het eten een borreltje doenhebben we dikke pret. We noemen een Johnny Walker een Johnny jalan jalan (wandelen in het maleis) het personeel ligt dan in een deuk. Roger noemen we mister bintang(dat is bier) maar we noemen hem ook lady boy.

Vandaag zijn we naar het strand geweest, het was een heerlijke dag we hebben bij een tentje gezeten heerlijk onder de bomen. Sanur is erg veranderd wij zijn er voor het laatst geweest in 1995. Toen was het strand nog helemaal leeg, nu zijn er vele strandtentjes wel erg gezellig, en het is erg toeristisch. Maar het strand en dezee zijn nog steeds hetzelfde en je ziet ook nog steeds de gunung agung de hoogste berg van bali. De kinderen vonden de zee helemaal geweldig die hebben we de hele dag niet gezien. Het snorkelen was niet echt bijzonder er was niet veel te zien, wel hebben de snorkelaars een koffervisje (die zwelt helemaal op) gezien en die zie je toch echt niet in nederland. Maar in het noorden kun je mooi snorkelen dus dat houden we tegoed. Verder hebben we ons vermaakt met bruin bakken, bij de meesten aardig gelukt. Lekker eten en drinken, en Gladys, Greet en ik zijn naar de market geweest om een sarong te kopen, dat is gelukt het het afdingen hebben we alweer aardig onder de knie. Om 5 uur waren we het zat en zijn we terug gegaan en hebben we met z'n allen nog een duik in het zwembad genomen. Vanavondheeft Gladys een leuk restaurantje uitgezocht op internet, we zijn benieuwd. De kinderen gaan vanavond een beeetje eerder naar bed, want morgen gaan we op pad met neef Tony, we hebben er zin an. En we laten jullie weer weten hoe het was.

Veel liefs vanuit een zonnig Bali,

GGGZRRPM

PS Het restaurant hebben we niet kunnen vinden, maar restaurants genoeg, dus zijn we bij een leuk uitziend restaurant naar binnen gestapt, en hebben wederom heerlijk gegeten. Vooral de toetjes vielen in de smaak. Greet, Gladys, en Paul hebben een toetje gegeten wat ze jaren niet gegeten hebben (bubur itam) voor de kenners, ze hebben ervan genoten. Maar alles was weer lekker. Na het eten gingen de kinderen naar bed en hebben wij een afzakkertje genomen in het hotel. Er speelde nog een trio gezellige muziek, de eigenaar zei tegen het trio dat ze nog iets moesten spelen voor ibu (dat isGreet, ibu staat voor oma). Ze vroegen aan Greet wat ze moesten spelen, en toen zei zij ik wil dat z'n Gijs zijn nummer spelen. Dat was voor ons allen heel emotioneel, maar ook mooi. Dus even weer een traan, maar daarna ook weer lachen met Johnny jalan jalan. Het was een mooie dag en nu gaan we slapen. Slamattidur tot morgen.

Frank

Wij zijn weer terug in Ned., de vakantiewas klaar en het huis weer fris laten ruiken,.. de katten waren zeer ontevreden over onze afwezigheid.. Ik ruik nog liever durian in China town Bangkok! Geweldig die rame rame van jullie op Bali ! Voor mij was het de eerste keer terug in Azië en inderdaad ook bij mij aardig wat herinneringen van smaak en geuren weer teruggekregen. Vooral van al dat fruit en ik kan me goed indenken wat Greet meemaakt. Vind het hartstikke leuk voor haar. Zeg Paul, heb je al handel voor Javado gevonden ? Dat moet er in ruime overvloed groeien ! Hartelijke groetjes van Tahnee, Boyd en Tahnee aan jullie allen en veel plezier ! Frank

Barbara

Lieve reizigers! Wat leuk om wat te kunnen meelezen en kijken met jullie reis. Het ziet er geweldig uit! Hoop dat jullie het fijn hebben samen. Heel bijzonder ook voor de kiddies, toch? Nog veel plezier! X, Barbara

Joyce

Frank is nogal van slag door een fikse ontstekng in z'n enkel en vergeet dus mijn naam te noemen. We zijn al 2x bij de dokter geweest, het gaat nu eindelijk de goede kant op. Hij heeft er erg veel last van gehad.Maar wat maken jullie veel mee, wat isdaar veel gezien. Heerlijk hoor blijf daar maar lekker lang en geniet ervan. Hier weer regen ,regen. Thailand lijkt alweer zo lang geleden. Groetjes aan allemaal daar en geniet...... Kuss joyce