paulmarijke.reismee.nl

noord bali 2

2 Goed om te zien hoe de plaatselijke bevolking zich inzet voor de natuur. De ochtend is zo voorbij en dan staat Oka weer voor ons neus en is het tijd om afscheid te nemen van Permuteran. We gaan via een andere weg terug geen toeristische route, maar wel 1 met schitterende sawah's zegt Oka. En dat is niets teveel gezegd. We stoppen heel veel en de 1 is nog mooier dan de ander. Ook stoppen we hoog op een berg, en dan wauww wat een uitzicht, en als je daar dan staat dan denk ik dit lijkt wel niet echt, zo mooi, dat dit bestaat. En ook is het hele drukke Kuta wel een heel eind weg, dit is het echte Bali waar je nooit genoeg van krijgt. Maar we moeten verder, onderweg wordt er weer rambutan(vrucht) gekocht aan een stalletje zo vers vd boom, heerlijk, zo smaken ze bij ons niet. En ook stoppen we voor koffie, er hangt een donkere wolk boven ons, wel weer een prachtig uitzicht op de sawah, waar we na de koffie door heen gaan lopen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, het zijn hele smalle drassige paadjes, met links en rechts water waar de rijstplanten in staan, en wij met die grote boerenvoeten, is toch wat anders dan hen net die slanke kleine behendige voetjes, en dan gaat het ook nog regenen maar het lukt. Mensen zijn de rijst ah binnenhalen, maar het gaat steeds harder regenen, dus stoppen ze ermee, en wij moeten gaan weer terug over gammele plankjes en springen over kleine slootjes, die mensen zullen zich rot gelachen hebben om die grote man die nog erg lenig is het