paulmarijke.reismee.nl

noord bali 2

23 dec. Vanmorgen werden we wakker met het zonnetje, heerlijk. We hebben met Oka afgesproken om ons op 12.00 te halen. En dan ontbijten ah strand das genieten. Ze proberen hier met een organisatie (die zich inzet voor de natuur) , het koraal in stand te houden. Want over de hele wereld gaat het slecht met koraal, zo zonde!! Maar hier hebben ze voor de kust iets opgebouwd, met bepaalde systemen, waaronder een soort ijzerdraad waar ze koraal op laten groeien, je kan mee helpen door een stuk draad zeg maar te kopen en daar dan in een vorm die jij wilt koraal, op te laten groeien. Gladys heeft dat 4 jaar geleden gedaan, met de letters van haar achternaam Tokaya. Paul gaat snorkelen en gaat het zoeken. Ik ga nog een keer naar de boom lopen. Het is goed warm, en door het weer van gister ligt er van alles op het strand, ook veel plastic, maar ook veel mooie schelpen, en de zee die rustig kabbelt, is het heerlijk lopen. Als ik terug kom ligt Paul op het strandbed, hij heeft het niet kunnen vinden, maar het was niet lekjer snorkelen, ook door het weer drijft ervan alles in het water, ook weer plastic, grote stukken hout, en het is ook niet helder. En dan ook nog voelde hij steeds kleine steekjes van visjes, niet lekker snorkelen, jammer!! Maar hij gaat wel ad beheerder vh systeem vragen hoe het koraal gegroeid is. Deze kan precies in zijn systeem terug vinden wanneer dat gebeurd is, en er zijn foto's van, en die gaat hij mailen naar Gladys.