paulmarijke.reismee.nl

Vierde dag Bali

Vandaag werden we om negen uur door neef Tony opgehaald met een mooi busje waar we allemaal in pasten. Na een uurtje rijden kwamen we aan in het vogel en reptielenpark.

Het park was heel mooi onderhouden en we hebben er prachtige vogels gezien. Voor de kinderen was het ook heel leuk want ze mochten met verschillende papagaaien op hun arm.

Er werd ook een leuke vogelshow gegeven, ook het reptielenpark was geslaagd, ook daar mochten de kinderen met een hagedis op de foto.En dat was geen klein hagedisje, ik durfde hem niet vast te pakken. Ook was er de grootste varaan te zien, die leven alleen op het eiland Komodo. Na een paar uurtjes hebben we onze tocht voort gezet, richting de zeetempel Tanah Lot. Onderweg zien wij de eerste rijstvelden,en we komen ogen te kort wat we allemaal zien. Er is zoveel te zien, we zien langs de kant van de weg vele winkeltjes met van allerlei handwerk. Stalletjes met verschillende soorten vruchten, heel veel scooters die van alles vervoeren, je komt ogen te kort. Bij de tempel Tanah Lot hebben we de lunch gedaan, was weer lekker,lekker. En daarna zijn we naar de tempel gaan lopen, je komt dan door een straat met allemaal stalletjes, waar van alles te koop is. Heel leuk om te zien en alles is even goedkoop. (toen wij hier de eerste keer kwamen in 1983 was hier nog helemaal niets).

De tempel Tanah Lot ligt in zee, en er was een ceremonie(feest) aan de gang. Dus er waren veel Balinezen die hun offers gingen brengen aan de goden van de tempel. Dat was een prachtig gezicht. Als toerist mag je niet naar en in de tempel. De tempel ligt op een klein eilandje in de zee, een prachtig gezicht. De Balinezen liepen met hun offers door de zee naar de tempel, mooi om te zien. Er was een mooi park bij, waar we door heen zijn gelopen, en ergens in dat park was er een steile trap naar beneden, waar je op het strand kwam. Het was daar mooi schelpen zoeken bij een ruige zee. Na deze tocht was het tijd voor een bier bintang die ons goed smaakten. Heel veel mensen komen naar Tanah Lot in de namiddag om te genieten van de ondergaande zon. Maar neef Tony had een ander voorstel. Iets verder gelegen wist hij een plek, met heel veel minder toeristen, waar je heerlijk kon eten, en waar je ook kon genieten van de ondergaande zon. Nu het was er prachtig, we konden er heerlijk zitten aan zee, met prima eten en met een mooie zonsondergang. En een prachtige sterrenhemel. We hebben ervan genoten. Daarna was het nog een uurtje rijden naar ons hotel, waar we nog een afzakkertje hebben genomen, en toen was het tijd voor ons bed, na weer een hele mooie dag.