paulmarijke.reismee.nl

Vijfde dag Bali

Vandaag kwam neef Tony ons om half negen halen, we waren er weer klaar voor.

Onze eerste stop was een Utalawa gelegen aan zee. Nadat wij het busje geparkeerd hadden liepen wij richting zee. Het is een plek die nog niet door het grote toerisme ontdekt is, al zal dat niet lang meer duren, want er werd al veel gebouwd zagen wij (eeuwig zonde maar ja zo is het ).Maar het uitzicht op de zee is echt Wauw, wat mooi, je kijkt van heel hoog de diepte in, en ziet een prachtige zee liggen met fantastisch golven, kan je niet uitleggen moet je gezien hebben. Dus wij moesten afdalen naar de zee, met een stenen trap met allemaal ongelijke treden, voor ons goed te doen, maar voor Greet petje af, wat ze doethet maar mooi allemaal, en ze is niet meer een van de jongsten. Halverwege effe een koffiebreak, met een geweldig uitzicht. In zee zijn veel surfers te zien, want er zijn geweldige golven die daar heel geschikt voor zijn.

Na de koffie verder de trappen afdalen sommige zijn heel steil naar beneden, maar we komen er. En dan staan we op een heel klein strandje midden tussen hoge rotsen, echt heel mooi.

Maar we zijn er dan nog niet, we moeten door een klein stukje grot heen lopen en komen dan op een mooi groot stukje strand. Maar we zijn er net als de vloed op komt zetten, en dat gaat echt heel snel, dat was best spannend, want het water heeft een kracht. Dus dat was wegwezen, arme Greet ze was net door de grot gekomen en we moesten snel terug want het water kwam snel hoger. Maar het ging allemaal goed, en de kinderen vonden het een avontuur. Weer terug op het strandje tussen de rotsen, dan maar daar de zee in, je kon ook niet ver, want de zee is er krachtig, maar wel geweldig, en ook hier kwam uiteraard de vloed op,.

En de ene golf was heftiger dan de andere, Gladys werd door een golf omver gesmeten, dan kun je zien hoe sterk het water is. Op het strandje was een grote rots waar we onze spullen opgelegd hadden. Opeens kwam er een vrouwtje met koopwaar op ons afgelopen en zij waarschuwden ons voor een slang op die rots. Het was een gifgroene slang en zeer giftig.

Weer spannend, maar een mooi beest om te zien.Er waren ook allemaal vogeltjes en zulke mooie vlinders te zien.Na het zwemmen zijn we al die trappen weer op gegaan. Halverwege een stop voor de lunch die we niet meer zullen vergeten.

We zaten op een terrasje hoog boven de zee, wat een geweldig uitzicht, en wat een heerlijk eten. Dat is pas genieten, en dat doen we met volle teugen.

De volgende stop was bij een cultureel park. Ze hebben hier in het jaar 200 voor christus,de rotsen helemaal uitgehouwen. Wat ze metal dat steen gedaan hebben weet men niet.jaren gelden was het de bedoeling om er een heel groot hotel neer te zetten,ze zijn toen begonnen om voor dat hotel beelden te maken, en die ze zijn heel groot hebben ze daar nu neer gezet. En vor het hotel is geen geld meer.De beelden zijn mooi om te zien, we hebben daar wat rondgewandeld en wat gedronken, en daarna terug gereden naar het hotel. Daar kwamen we om 5 uur weer aan. De kinderen zijn gelijk het zwembad ingedoken. Greet, Gladys Paul en ik zijn voor de massage gegaan Paul heeft zijn rug laten masseren, G,G en ik hebben onze voeten laten masseren , wat een verwennerij.

Voor de avond hadden weer met neef Tony en zijn vrouw Petra afgesproken om vlakbij ons hotel te gaan eten, Tony wist daar weer een heerlijk restaurantje. En heerlijk gegeten hebben we. Voor de kenners we hebben lontong compleet gegeten, dat was lontong(kleefrijst) in pisangblad gemaakt, met verschillende gerechten en overheerlijke sate.En gezellig dat het weer was, En onze Greet leeft helemaal op ze geniet met volle teugen

En vindt alles geweldig, haar lichaam doet heer geen pijn zegt ze en ze voelt zich stukken beter. Het is heel leuk en fijn om haar zo te zien. Nu lieve mensen dat is het weer voor vandaag, ik ga slapen.

Heel veel liefs van GGGZRRPM

Syl

Lieve luitjes, wat geweldig allemaal he! Krijg gelijk de vakantiekriebels. Geniet er goed van en ik reis met jullie mee via het blog. Hier in Holland, fris, wind en regen.

Lieve groet van Syl

John en Mario

Hoi lieve allemaal,

Jullie moeten maar voorlopig daar blijven, want het is hier k...weer en als ik dat vind, dan weet je het wel.
Mooie en leuke dingen maken jullie mee hoor. Tony weet natuurlijk alle mooie plekjes. Kan hij niet met jullie mee reizen ?
Wij zij er ook helemaal klaar voor. Nog 1 nachtje slapen en dan wegwezen. Als je jullie verhalen leest, begint het te kriebelen. Nog heel veel plezier met z,n allen en juliie horen van ons. Misschien duiken we nog wel een internetcafe in. We zien wel, bye, bye xxxx