paulmarijke.reismee.nl

Ubud dag 2

Ubud tweede dag.

Toen we vanmorgen wakker werden regende het, ja echt waar, maar het was maar vcor even en toen brak de zon weer door. We konden heerlijk ontbijten aan het zwembad waar onze tafel al gedekt stond. Ook het ontbijt weer helemaal toppie, we waren net begonnen toen Nanda (dat is het meisje die ons altijd bedienden in het vorige hotel) aan onze tafel stond, wat een verrassing. Zij en Greetje kunnen zo heerlijke babbelen met elkaar. Maar zij woont in de buurt van het hotel en het was haar vrije ochtend. Ze wil ons graag iets laten zien van haar eiland bali, dus hebben we afgesproken dat we donderdag een dag met haar op pad gaan. Ze heeft al een heel programma voor die dag gemaakt, om ons te laten zien, nu het ziet er heel leuk uit wat we gaan doen. Haar broer heeft taxi's dus ook alweer geregeld.

Na het ontbijt zijn we weer met de shuttle-bus naar het centrum gereden, overdag ziet het er allemaal weer heel anders uit, maar wat een mensen wat een drukte. We zijn de markt opgegaan, waar je werkelijk van alles kunt kopen, leuke souveniers, sarongs, allerlei hebbe-dingetjes en iedereen wil wat aan je verkopen. Dit is echt Gladys haar ding, ze vindt alles geweldig en prachtig en zij is een kei in afdingen, dus in die paar uur die we daar gelopen hebben heeft ze van alles gekocht. Paul en ik hebben een mooi schilderij gekocht. Maar na een paar uur hadden we het wel gehad. We zijn naar het hotel terug gegaan en hebben onze lekker in het zwembad laten zakken, in de namiddag hebben een soort high tea gedaan aan het zwembad, het is hier weer een verwennerij. Onze kamer heeft een heerlijk groot balkon, daar zit ik nu onze verhalen te schrijven., met het geluid van de tropen, krekels, kikkers, wie heeft dat. We hebben besloten om vanavond weer in het hotel te eten, weer op dat speciale plekje tussen de rijstvelden, en daarna gaan we naar Greetje haar kamer lekker zitten op de varanda met een lekker wit wijntje, mat kaarslicht en heerlijk wierook-luchtje en kijken naar de vuurvliegjes, van het vooruitzicht wordt je al blij. Nu lieve mensen we houden jullie weer op de hoogte van onze verdere belevenissen.

Veel liefs van GGGZRRPM