paulmarijke.reismee.nl

Ubud dag 3

Lieve mensen,

Vandaag stonden we op weer met regen, Richard ging in de regen banen trekken in ons zwembad voor onze villa. Maar toen we gingen ontbijten was de regen weg en de zon kwam alweer door. Onze tafel stond alweer gedekt en we hebben weer heerlijk ontbeten.We hadden besloten om vandaag naar de monkey forest te gaan. Dit is een apentempel middenin het bos. Gladys en Greet en Roger gingen niet mee want ze hebben niets met apen. Nu ze hebben wat gemist, wij vonden het geweldig. Het was ook weer veranderd vergeleken met jaren geleden, nu moesten we entree betalen niet veel hoor en in het bos ze hebben allemaal mooie paden gemaakt. We moesten van Paul een stok meenemen en inderdaad daar hebben de apen respect voor., Zino en Gia liepen met een grote paraplu en ook voor hen hadden de apen respect. Er liepen heel veel apen en de omgeving was echt prachtig,Middenin het bos nadat je een lange trap was afgelopen kwamen we bij de tempel en een kali (rivier). En overal lopen de apen om je heen. Wij vroegen ons af kijken wij naar de apen of kijken de apen naar ons , ik denk beiden. Daarna zijn we naar het dorpje Celuk gegaan, de chauffeur zetten ons af bij een heel groot complex, waar we zilverwerk konden kijken en natuurlijk ook konden kopen.Maar dat was ongelooflijk duur en ook niet onze bedoeling we wilden leuke kleine winkeltjes zoals wij dat nog kenden van vroeger, maar helaas die zijn er niet meer. We hebben daar wel heel leuk in een klein eetstalletjes wat gedronken en lekkere kroepoekjes (verschillend soorten) gegeten gewoon tussen de bevolking dat is pas leuk. Toen zijn we doorgegaan naar het dorpje Mas daar verkopen ze houtsnijwerk en daar waren wel nog heel veel winkeltjes langs de kant van de weg, waar we alemaal wel het een en ander gekocht hebben, eerst tawarren(afdingen) en dan als je het zelf een goede prijs vindt kopen. Ik heb ook nog bij een vrouwtje dat daar langs de straat liep een sarong gekocht voor 2,5 euro dat is toch geen geld, hoe kunnen ze het ervoor maken. De kwaliteit is natuurlijk niet geweldig maar het is gewoon leuk en zo'n doek kun je overal voor gebruiken. Een sarong van een beter kwaliteit betaal je 6 euro ook nog niets.Na al dit gekoop zijn we terug gereden naar het hotel voor weer een duik in het zwembad en we hadden het zwembad voor ons alleen. Paul Gladys en Greet en Roger hadden aan de straat bij ons hotel allemaal koekjes, verschillende soorten kroepoek gekocht en die hebben we bij onze thee opgesnoept. Vanavond eten we weer bij het hotel, het eten is hier geweldig en je kijkt zo leuk uit over de sawah's, zo'n uitzicht zien we thuis nooit meer. Het hotel is hier s'avonds zo leuk verlicht, ze maken veel werk om de tuin er prachtig uit te laten zien. Met Greetje gaat het geweldig, ze geniet zichtbaar met volle teugen, het doet haar goed. De as van Gijs hebben we nog bij ons, hij reist mooi met ons mee naar het noorden en daar gaan we kijken voor een mooi plekje, we laten Greet beslissen. Ook de kinderen vinden het geweldig, wij allemaal vinden het geweldig voor ons mag het nog weken duren!!!!!!!!!!!!!! We hadden hier wat moeite met het internet, maar nu is het gelukt ,gelukkig maar want nu kunnen jullie weer genieten van onze verhalen, want we hebben begrepen dat jullie dat doen. Leuk om te lezen dat jullie onze verhalen lezen, Bedankt voor al jullie reactie's en tot gauw maar weer

Veel liefs van GGGZRRPM

Ma en Pa.

O O O wat geweldig allemaal,van al die verhalen kan je een mooi boek schrijven,we hebben hier zowaar ook een zonnetje.Morgen is het hier wielerdag dus
Marijke dat mis je liefs van ons Ma en Pa.

jdpklingens

Ik geniet zeker van jullie verhalen en het weer is nog steeds niets maarrrr kikkers hebben we wel van die brul kikkers dus dat is ook alles. Ik heb liever zon nou veel plezier en we horen(lezen het wel weer ) doeiiiiiiiiiii

Harry en Hilda

Wat heerlijk dat jullie zo genieten.

Het weer was vandaag goed al rommeld het nu in de lucht dus wij krijgen nog omweer en dan ook regen?

Afra en de kleinkinderen zitten in de trein naar huis, wij hebben een leuke gezellige dag gehad met mooi warm weer.

Anja en Valery

Hoi schatten,
Fantastisch die verhalen van jullie (vooral dat restaurantje in de rijstvelden!) en wat een leuke foto's. Die van Paul met dat kindje is om helemaal bij weg te smelten, zo lief! Geniet nog en tot gauw! xxx

Maud

wat genieten jullie ! welnu wij genieten mee van jullie verhalen.
kijk uit naar het volgende verhaal !

afra

Ik weet niet of het lukt deze keer. Ik heb wel gereageerd.maar ik kan het niet terug vinden dus weet ik niet of jullie het wel ontvangen. dus probeer ik het nog een keer. Wat een mooie kalme reis lijkt het mij.En de foto`s maken het geheel compleet. wil je de groeten aan de rest van de fam. door geven. Hier zijn mijn groeten voor jou AFRA

Andre, Wietske, Sybren en Nine

Hoi net terug van ons eigen tropisch eiland bezoek (Terschelling). Laatste weekje in Drenthe tussen hunebedden doorgebracht (in een huisje). Onze vakantie zit erop helaas. Jullie vermaken je prima zo te lezen. Geniet er lekker van en en neem straks een beetje zomer mee terug. Groetjes aan iedereen daar!! Swan