paulmarijke.reismee.nl

Ubud 4-5

Lieve mensen,

Vandaag werden we om 10 uur op gehaald door Nanda(het meisje van het vorige hotel), ze had haar broer en haar zwager meegebracht, ieder met hun eigen auto, dus we zaten erg ruim.Als eerste gingen we naar haar huis, we reden door hele kleine straatjes leuk om te zien.We stopten bij een poort, en als je daar doorheen liep, stapten je in een mooie omgeving,het is het huis van haar ouders, met een mooie tuin en rondom waren meerdere huisjes gebouwd (ddor de vader) met prachtige houtsnijwerk en daar woont de rest van de familie haar broer met zijn vrouw en een kindje en zijzelf, in de tuin was een trap naar boven en daar bevond zich de tempel (ieder huis heeft zijn eigen tempel) heel mooi om te zien en van bovenaf had je een mooi uitzicht op de omgeving. Deze mensen hebben het wel beter dan de meeste balinezen. We kregen er thee en indische koekjes, de moeder en de schoondochter waren een prachtig offer aan het maken voor een ceremonie van die middag. Na de thee gingen we op pad. Als eerste stopten we bij een koffieplantage, waar de duurste koffie van de wereld vandaan komt. Hier houden de namelijk dieren, een soort katachtige (de naam weet ik effe niet wan ik zit in de lobby van het hotel,dus kan het niet opzoeken, horen jullie nog, er is hier niet zo'n goede internetverbinding), die beestjes eten de koffiebonen, die poepen ze uit, dan wordt de bonen gewassen en daar wordt de koffie van gezet, nu dat moesten wij proeven. De omgeving waar we zaten was prachtig, en dat werd Greet even te veel, het deed haar denken aan Bandung en toen kwamen de tranen, even de emotie eruit, maar daarna vond ze het natuurlijk geweldig er groeiden en bloeiden van alles, papaya, nangka, cacoa, mooie bloemen overal, heerlijk om een kopje koffie te drinken. De koffie was even duur als op Scheveningen maar wel erg lekker, en apart dat we dat weer hebben meegemaakt. Daarna de berg op de natuur onderweg is geweldig om naar te kijken, bovenop de berg gaan we lunchen en hebben we een heel mooi uitzicht op het batur meer ver in de diepte. het restaurant waar we gaan lunchen zijn Paul ik 28 jaar geleden ook geweest het was niet veel veranderd. Er was lopend buffet, maar we vonden het niet echt geweldig, er komen denk ik teveel toeristen en wij zijn erg verwend met het eten in ons hotel (heerlijk eten daar). Toen we klaar waren met eten kwamen ook de wolken over de berg en lag het meer in de wolken hebben wij effe geluk gehad,dus er viel niet veel meer te zien en zijn we op weg gegaan naar de watertempel.Ook daar zijn Paul en ik als eens eerder geweest, maar het is leuk om het weer te zien. De tempel heeft een bron waar heilig water uitkomt, allen dat al is heel mooi om te zien. De tempel heeft een bad met heel veel kranen, waaronder de balinezen zich gaan reinigen en bidden tot de goden, elke kraan heeft zijn eigen betekenis. Gladys had dit op tv gezien en had gezegd als ik daar ben ga ik dat ook doen, zij is samen met haar gezin en Nanda (zij deed alles voor) het water in gegaan en heeft ook voor elke kraan gestaan heel mooi om te zien, daarna (eerst weer afgedroogd en omgekleed) werd de ceremonie voort gezet ook door Nanda, door de hoofden te besprenkelen met heilig water en door rijstkorrels op je voorhoofd te plakken (dat is voor positief denken, postief leven) mooie gedachte!!! Aan dit laatste heeft Greet ook meegedaan. De tempel heeft meerdere dingen om te zien, er was een vijver met heel veel en ongelooflijk grote kooikarpers, ook weer een hele mooie natuur. En als je omhoog keek lag daarop een heuvel het voormalige huis(een heel mooi huis) van de vroegere president Soekarno.Het was ondertussen alweer 5 uur geworden en helemaal voldaan zijn we naar het hotel gegaan. daar hebben we s'avonds weer heerlijk tussen de rijstvelden gegeten, en nog een afzakkertje gepakt op de varanda van Greet, waar we een prachtige vallende ster hebben gezien en weer de vuurvliegjes, wat een onvergetelijke vakantie is het.!!!!!! We hebben begrepen van jullie dat het weer in de nederland weer aan het opknappen is gelukkig maar, en even voor Afra wij ontvangen jouw reactie's, leuk en bedankt. Verder iedereen bedankt voor de reactie's ook namens Greet Gladys en Richard, het is leuk om van jullie te horen. Morgen houden we een rustdag en in de middag komt neef Tony en Petra bij ons lunchen. We houden jullie op de hoogte, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Veel liefs van GGGZRRPM

Maud

ha Lieve vakantiegangers,
geniet van deze rustdag. Na al die indrukken is het goed om even bij te komen !!!
Groeten aan Tijn ( Tony) en zijn vrouw van ons allemaal uit dit grijze kikkerland
een extra knuffel voor onze tante Greet !

Maud

Peter en Lenue

Hallo vakantiegangers.

Het lukt jullie goed om ons jaloers te maken.
Marijk volgens ons groeien jullie dicht van al dat eten.
De beschrijvingen die jij geeft van de dagen doet ons
even in gedachten bij jullie zijn. De foto's zijn prachtig.
Wat fijn dat Greet ook zo geniet en de kinderen zullen
dit wel een bijzondere ervaring vinden. Nu veel plezier
en tot mails.
Oja met Moby is alles okee hij miauwt wat af en
s avonds ligt hij tussn ons in op de bank te slapen.

jdpklingens

Wat geweldig allemaal, geniet van het weer en laat je niks wijsmaken want het weer is en blijft voorlopig nog kl..........te hier. Groeten aan iedereen Yvonne

afra

Wat een heerlijke reis maken jullie.En die nieuwe(voor jullie niet) cultuur lijkt mij geweldig. om mee te maken. groet iedereen AFRA

Ingrid en Rob

We genieten van jullie verhalen en foto`s.
Het verhaal over Sanur neemt me terug in de tijd toen we voor de eerste keer in Indonesië waren.
Maar het versterkt ook de plannen om volgend jaar Bali in onze reisbestemmingen op te nemen.
Nog veel plezier en genieten !