paulmarijke.reismee.nl

Ubud 6-7

Ubud dag 4 en 5

Vandaag is een rustdag, we hebben dan ook niet veel gedaan, lekker gezwommen, gelezen en geluierd. Begin van de middag kwamen Tony en Petra, op de brommer vanuit Sanur.

We hebben ze ons hotel laten zien en ze vonden het prachtig. We hebben uitgebreid met hun geluncht temidden van de sawahvelden. We hebben er heerlijk gegeten, gebabbeld een lekker biertje gedronken. Om 5 uur moesten zij weer terug, ze wilden voor het donker weer thuis zijn, het wordt hier om even over zessen ineens donker. Wij hebben nog een uurtje in de zon gezeten, en in de avond uiteraard weer gegeten, dat was de rustdag.

Dag 5

Vandaag werden we om 10 uur opgehaald door de broer en zwager van Nanda (Nanda was er niet bij zij moest werken). Vandaag gaan we naar Taro-park, dat is een olifantenpark. Voordat we vertrokken was er even een discussie. De broer vertelde dat het Taro-park overboekt was, want het is hoogseizoen, en het is erg druk, we konden beter naar een ander olifantenpark gaan. Maar Gladys en ik hadden in Nederland op internet gelezen, dat bijna alle chauffeurs dat doen. Taro-park wordt namelijk beheerd door een Australiër en de andere parken door Indonesiërs. En de chauffeurs vangen commissie, als ze de toeristen naar de andere parken rijden. Wij konden niet geloven, dat het daar zo druk zou zijn, dus besloten we om gewoon naar Taro-park te gaan. De rit er naar toe was een klein uurtje rijden maar een fantastische rit, leuke kleine weggetjes, waar het gewone balinese leven te zien is. We kwamen langs hele mooie rijstvelden, het was genieten.

Bij het park aangekomen, bleek dat er niets aan de hand was, het was er helemaal niet druk, dus we waren blij dat we ons eigen zin hadden gedaan. Het park is heel mooi aangelegd,en natuurlijk allemaal olifanten. De kinderen vonden het geweldig. Je kunt de olifanten aaien voeren en een ritje erop maken. Gladys, Richard en de kinderen gingen dat uiteraard doen, Greet en Roger wilden niet en Paul en ik hebben al vele malen op een olifant gezeten dat wij ook niet gingen. Konden wij mooi filmen en foto's maken. Maar eerst kijken naar een olifantenshow, was leuk helemaal voor de kinderen. Jaaaaaaaaaa en toen was het tijd voor de rit, de kinderen hadden er helemaal zin in. Richard en Gia op een olifant en Gladys en Zino op een andere olifant en hobbelen maar, de rit duurde een klein half uur, en ze vonden het geweldig. We hebben vele foto's gemaakt en ook gefilmd. Daarna hebben we in het park heerlijk geluncht, en was het weer tijd om op te stappen. Na weer een mooie rit terug, waren we om 5 uur weer in het hotel. Nu zit ik op onze mooie balkon met een heel mooi uitzicht over het zwembad en de tuin, dit te schrijven. De avond valt en het lijkt er op dat we een buitje krijgen. En morgen staat er een wandeling door de rijstvelden op het program.

Maar eerst staat ons nog een heerlijke avond te wachten.!!!!!!!!!

Veel liefs van GGGZRRPM

Frank en Joyce

hallo balinezen!
Ik heb sinds onze terugkeer van vakantie in de startblokken gestaan, maar het gaat heel goed met Moby. Ik denk dat hij goed wordt verzorgd en zo te lezen in de berichten, het naar zijn zin heeft. Denk dat we nu ook voor volgend jaar een goed adres weten voor Moona en Tippi wanneer wij weer op vakantie gaan.... Oke daar in Bali allemaal; nog een fijne tijd en we zien jullie. ! Zijn benieuwd naar film en foto's. Groetjes Joyce en Frank