paulmarijke.reismee.nl

Ubud dag 8

Lieve mensen,

Vandaag is onze laatste dag in Ubud, en we hebben een rijstveldentocht-exursie gepland. We werden om 10 uur van het hotel opgehaald. We hadden onze gids en waren met ons eigen clubje. We werden met een busje naar het beginpunt gebracht. We waren nu echt verweg van de toeristen. De tocht begon dwars door de rijstvelden dus lopen over hele kleine paadjes. Geweldig om te doen en er is zoveel te zien, allemaal vruchten aan de bomen, bloemen, vogeltjes vlinders, mooi vergezichten, wat een natuur in een woord geweldig. De gids kon ons vel vertellen over het leven op Bali. We passeerden de local mensen die allemaal hard aan het werk zijn op het land. Ze zijn allemaal even aardig en altijd in voor een praatje. We genieten, en Greet helemaal ze vindt het geweldig het doet haar terug denken aan vroeger, zo heeft zij ook geleefd, mooi voor haar om dit allemaal mee te maken. En wij vinden het knap van haar dat ze alles meedoet, ook dit lopen weer, ze blijft maar gaan. Op een gegeven moment komen we op een weggetje terecht, ook dit is weer geweldig om te lopen af en toe passeert een brommer die erg langzaam gaat rijden, om ons eens goed te bekijken. We lopen en we zien weer van alles, dan loopt er opeens een eendenhoeder op de weg met wel honderd eenden. De hoeder loopt met een stok en die eenden blijven allemaal in de buurt van de stok, leuk om te zien. Ook zien we mensen de rijst binnen halen, dat doen ze 3x per jaar. Maar na twee uur lopen hebben de kinderen het gehad, wij nog niet en Greet nog helemaal niet, maar we snappen het van de kinderen, dus laat de gids de bus komen, en gaan wij naar zijn huis, waar we gaan lunchen. Ook dit was weer een hele ervaring, we zaten op de grond op matjes en de tafel stond op hele kleine pootjes, maar het eten was weer top, dit had de vrouw van de gids gemaakt. we aten rijst,kipgerecht, tahu en tempe, heerlijke bami en oerap groente, en ei,als toetje watermeloen . We eten nu nog maar kleine beetjes anders groei je hier echt dicht, maaaaaaaaar het is wellekker.Vanavond komt Nanda bij ons eten, we hebben van de week bij het restaurant babi guling besteld, dat is HET gerecht van Bali, endat moeten we toch geproefd hebben, dus we zijn erg benieuwd. En dan vertrekken we morgen naar het noorden naar Permuteran. Ook dit keer heeft Tony eer een busje voor ons geregeld. De rit gaat ongeveer 4 uur duren, dus dat is best een eindje weg. In het noorden is het nog vrij ongerept, we zitten aan het strand. We weten niet of we daar internet hebben, ik hoop van wel, dan kan ik jullie op de hoogte houden van onze verder avonturen, we wachten af, voorlopig ga ik nu weer stoppen het wordt tijd voor een duik in het zwembad. Bedankt weer voor de reactie's.

Leenteen en Peet we vinden het leuk te horen dat Moby het naar zijn zin heeft, hopelijk genieten jullie ook van hem, en miauwen dat doet hij altijd, dus ook bij jullie blijkt nu, geef hem een knuffel van ons.

Veel liefs van GGGZRRPM

afra

Wat heerlijk hebben jullie het daar. De manier waarop je schrijft gaat veel rust van uit. zodat het lijkt dat jullie uitgerust terug komen. Of vergis ik mij? Maar paul z`n armen misschien niet wat een mooie foto`s schitterend.
tot de volgende ervaring.Groeten van mij AFRA

Barbara

Hoewel ik helemaaal geen wereldreiziger ben: dit ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit!! Rustgevend en spannend tegelijk. Hele leuke foto's van jullie samen! En leuk om de reisverslagen mee te kunnen lezen. CU next time! Liefs, Barbara

Ma en Pa.

Het was weer mooi allemaal, wat een belevenis.
Geweldig we hebben ook van de foto,s genoten.
hier is het momenteel ook mooi weer maar voor hoe lang ?????
Liefs Ma en Pa.

Lexie

Wat een schitterende vakantie... En wat een mooie foto's... Geniet maar lekker van al dat moois. Hier in Nederland is het eindelijk mooi weer :) Moby is een schat. Hij komt lekker bij je op de bank zitten. Vandaag heeft hij een nieuwe plek ontdekt: op een tuinstoel op balkon. Dikke kus, liefs Lexie ;)

Astrid

Wauw wat een avonturen, ik geniet elke keer weer als ik ze lees. Geef iedereen een dikke knuf van mij. Asje

Hanneke

Ha Paul en Marijke en de anderen baligangers,
Weer terug van onze fietsvakantie heb ik zonet een inhaalslag gedaan om alle verhalen te lezen. Geweldig, en ik verwacht dus wat meer kilotjes terug te zien....
Denk dat er in dat noorden geen internet is want jullie verhalen houden op. Nou dat horen we dan nog wel. Geniet van de laatste dagen en we zien elkaar snel. Dikke kus, ook van Erwin.