paulmarijke.reismee.nl

Permuteran

Permuteran.

Lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar ook hier gaat het met het internet moeizaam. We hebben alweer heel veel beleefd maar laat ik bij het begin beginnen. Afgelopen maandag zijn we om 10 uur uit Ubud vertrokken met hetzelfde busje als waar we mee gekomen waren. We hadden een lange tocht voor de boeg, van 4,5 uur. Maar we hadden weer veel te zien, de natuur was weer prachtig we moesten over de bergen, waar je schitterende uitzichten had, we hebben twee mooie meren gezien, apen langs de kant van de weg, weer velen bloemen, bomen, vlinders, vogels, dus we hebben ons niet verveeld. Om half drie kwamen we aan bij ons hotel. Tjaaaaaaaaaaaa en het wordt misschien wat eentonig, maar we zijn weer in een paradijsje beland weer heel anders dan de vorige twee hotels, maar echt prachtig is het hier. We hebben elk onze eigen huisje, met een buiten badkamer, dat is ook helemaal geweldig, in de avond kijk je op je wc naar de sterren, en in de morgen kijk je op je wc naar de bloemen. vogels en vlinders, dus je zit graag op de wc hier. Verder hebben we een grote veranda met een hele grote bank, waar je heerlijk kunt zitten. Het ligt allemaal in een hele mooie tuin, die uitkomt op het strand. Het strand is hier van heel fijn lavazand, dus zwart,maar wel apart. Je kunt er heerlijk zitten, er staan twee hele grote bomen op het strand dus je kunt altijd in de schaduw zitten. De zee is heel mooi blauw en heerlijk om in te zwemmen. Zodra je de zee in loopt, heb je koraal en de mooiste vissen zwemmen er rond. Dus in zee zwemmen is een belevenis, de kinderen maar wij ook vinden het prachtig. Aan het stran d is ook het restaurant, waar je weer heerlijk kunt eten en in de tuin is er ook een zwembad, de kinderen leven zich hier heerlijk uit. En s'avonds zitten we op de bedjes van het strand te genieten van de mooie sterrenhemel. Die is hier zo mooi, zoveel sterren en je ziet de melkweg, en ook hier hebben we weer vallende sterren gezien. De eerste dag hebben we geluierd en veel gezwommen en gesnorkeld, mooie schelpjes gezocht. De tweede dag hebben we de as van Gijs verstrooid. Dat was heel bijzonder. S'Morgens vroeg hebben we bloemen geplukt, en Gladys had ook twee boeketjes gemaakt , we zijn vanuit het hotel het strand opgelopen en een stuk langs de kust gelopen. In de verte zagen we op het strand een grote klapperboom staan, en dat vonden Greet en Gladys een mooie plek, en toen we er aan kwamen was het ook een mooie plek, aan het strand, een mooie zee de bergen op de achtergrond, en er was in de hele omgeving helemaal niets, (wel stond er een klein vissershutje en lag een klein bootje, daar zou Gijs tevreden mee zijn geweest). We hebben de boeketjes in een lege kokosnoot (die lag daar toevallig) gedaan, en onder de boom gezet tezamen met de urn. Greet heeft wat gesproken en we hebben nogmaals afscheid van Gijs genomen. Daarna hebben Gladys en Roger de urn opengemaakt, en hebben zij de as in zee uitgestrooid, de kleinkinderen en ik hebben de bloemetjes ook in zee gestrooid. Het was een hele mooie verstrooing, en we hadden er allemaal een fijn gevoel bij. Tuurlijk was er veel emoties en tranen, maar het is goed zo. Ook Greet heeft er vrede mee, en is blij dat het zo, hier in Indonesie, op deze manier, wat Gijs gewild heeft, gebeurd is. Na afloop hebben we in het hotel aan het strand een drankje gedronken.

In de namiddag hebben Greet, Gladys, Paul en ik ons laten masseren, wat weer heerlijk was en mensen je betaald voor een heel uur 7 euro, dat is toch echt geen geld. Dus gaan we vaker doen. In de avond er stond heel veel wind zijn we buiten het hotel gaan eten, ook dat was weer lekker.

Gister (donderdag) zijn we een dagje gaan snorkelen. We hadden buiten het hotel (goedkoper) een excursie geboekt. We werden opgehaald met een busje, en naar een plek gebracht, waar de bootjes liggen, die je naar een eiland brengen dat 45 minuten varen van de kust ligt.We hadden met ons zevenen (Greet was niet meegegaan) een eigen bootje, met schipper en snorkelgids. De zee was best een beetje ruw, dat vond Gia een beetje eng , maar toen we bij de plek aankwamen was ze het snel vergeten. Het bootje ging voor anker vlak voor het eiland en helemaal in de luwte,dus een rustige zee. Allemaal de brillen en snorkels op de zwemvliezen aan, en je over boord laten vallen. Wauw, wat een prachtige wereld onder water.

Het was net of we in een aquarium zwommen. Ongelooflijk veel vissen, grote, kleine, alle kleuren, zeesterren, inktvissen, koraal (op veel plaatsen al aangetast, heel zonde, maar er waren ook nog mooie stukken). We hadden eten meegenomen, en als je dat gaf dan kwamen er veel vissen op je af, en was je omgeven van de vissen, dat vonden de kinderen prachtig. Gia leek wel een zeemeermin, zij kan zo goed zwemmen en snorkelen, ze duikt zo de diepte in geweldig om te zien. En ook ik ben gaan snorkelen en het ging helemaal goed (er waren tijden dat ik bijna verzoop, omdat ik iets niet goed deed) maar nu ging die helemaal top en ik vond het geweldig. We moesten in de buurt van de gids blijven, en die snorkelde met ons mee. Na een uur zijn we aan boord gegaan, en kregen we een heerlijke lunch (nasi goreng), die ging er wel in. Na de lunch vaarden we naar een andere plek en daar konden we weer snorkelen, en ook hier was het weer geweldig, wat een ervaring weer. De terug tocht was nog heftiger dan de heenreis, want we vaarden tegen de golven in, en die waren best pittig, want er stond een aardig windje, dus we waren allemaal zeiknat, maar wat maakt het uit, ze zon schijnt het is warm en je bent zo weer droog, en met Gia ging het goed, ze zat bij haar papa, dus ze was niet meer bang. Aan wal stond het busje alweer klaar en zijn we weer terug naar het hotel gereden, waar Greet heerlijk aan het strand lag, ze had zich goed vermaakt zei ze, want ze was telkens ingedommeld, dus ze zei zijn jullie nu al terug!!!!!!!!We hebben weer een heerlijk avond onder de sterren gehad, wij willen hier niet meer weg, maar het eind van de vakantie gaat naderen. Vandaag hebben we een relaxdag, ik zit heerlijk onder de bomen aan het strand dit verhaaltje te schrijven. Morgen gaan we nog een jungletocht doen (niks heftig wat de tocht is aangepast voor de kinderen en Greet) maar wel erg leuk om die natuur weer te zien. Zondag is dan onze laatste dag hier, want we veertrekken maandag in de voormiddag naar het vliegveld.

Misschien dat ik nog een keer iets van ons laat horen.

Veel liefs vanuit een geweldig Permuteran.

GGGZRRPM

PS Hier in het noorden is het bali nog het bali zoals wij het kennen,stil, weinig toerisme(is wel in opkomst!!!!!)HEERLIJK.

Joyce

Wat een prachtig verhaal weer. Fijn dat het met het verstrooien van de as Gijs goed gegaan is. En ja als je dit leest word jezelf ook emotioneel. geniet volop, want hier kom je back in reality. Met frank zijn enkel gaat het gelukkig ook weer beter. Hij is vandaag voorzichtig begonnen.groetjes aan allemaal. Dikke kuss frank en joyce

Maud

dag lieve vakantiegangers,
Heerlijk dat het noorden van Bali ook zo mooi is en
goed te lezen dat Gijs op z'on mooie plek verstrooid is

wens jullie nog een heeeel fijn verblijf en geniet van het moois en lekkers!

Liefs van de Stelletjes uit Utrecht, Houten en Nieuwegein!

Marcel van Andel

Ha, die luitjes zou tante Lien zeggen.
We zijn zelf net terug van vakantie (4 augustus) en daarom reageer ik nu pas. Alle verhalen hebben we nog niet gelezen maar dat gaan we zeker doen. Ook zijn we benieuwd naar alle foto's en Paul kennende video's die gemaakt zijn.
Het is goed te lezen dat de verstrooing zou mooi verlopen is met de natuurlijk de nodige emoties.
Het is datgene wat Gijs graag wilde en daarom is het goed dat het nu gebeurt is.
Ik hoop dat jullie nu nog meer van de laatste dagen kunnen genieten en dat de herrinnering alleen nog maar mooier mag worden.
Ik zou nog een paar goede dagen en een goede terugvlucht.
groetjes aan iedereen en tot snel.
Marcel en Yvonne

Harry en Hilda

Wat genieten jullie van deze prachtige reis, en het zit er bijna weer op, wat jammer, maar een hele leuke emotionele herinnering aan Bali blijft.

Wat een mooi emotioneel verhaal over de verstrooing van de as van Gijs ik denk dat hij dit ook prachtig heeft gevonden.

Een hele goede terug reis en welkom in Holland, als jullie terug zijn, zijn wij onderweg naar Griekenland met onze reisgroep campers.

Ma en Pa.

Wat mooi dat alles naar wens is verlopen en dat Gijs weer in zijn thuisland is, een mooiere plek was er niet voor hem, ook voor Greet en de kinderen is dit een goede afsluiting. Liefs van ons Pa en Ma.

leenteen en peter

Wat heerlijk dat jullie met elkaar zo'n fijne tijd hebben. Het zal Greet goeddoen dat alles zo goed is verlopen. Het zal wel heel emotioneel geweest zijn toen de as van Gijs verstooid werd. Maar ook fijn om deze wens van hem te vervullen.
Nu nog een paar dagen en dan helaas de terugreis. Wij horen nogwel of deze op ook zo lang duurt als de heenreis.
Groetjes aan allen en een poot van moby.

Richard

Jeee, wat een leuke verhalen. Wou dat ik er bij was....-)

Jan en Liz

Nog een leuke laatste zondag op Bali toegewenst en natuurlijk een goede terugreis!

Anja en Valery

Prachtige verhalen inderdaad. Wij kunnen ons voorstellen dat jullie daar niet meer wegwillen, die prachtige natuur, de sterren, de zee, het mooie weer. Die asverstrooiing van Gijs hebben jullie heel mooi gedaan, het is een zeer mooi verhaal en ik ben zeker dat hij jullie heel erg dankbaar is.
Wij wensen jullie een veilige terugreis en trek alvast maar een truitje aan want de temperaturen in Nederland vallen niet echt mee momenteel!
Veel liefs, Anja en Valery