paulmarijke.reismee.nl

einde van de vakantie

Einde van de vakantie Lieve mensen, Het is de laatste dag hier in Permuteran. Morgen vertrekken we om 2 uur in de middag weer met hetzelfde busje naar Denpasar, waar we om 22.40 met het vliegtuig vertrekken. Gister hebben we nog onze jungletocht gedaan. We werden om half negen opgehaald met een busje, na een half uurtje rijden kwamen we aan in het nationale natuurpark van Bali. Onderweg zagen we heel veel brommertjes vol geladen met hout, hoog opgestapeld en het stak aan alle kanten uit, zou in Nederland onmogelijk zijn om zo te mogen rijden maar wij vonden het geweldig om te zien. Voor we vertrokken eerst insmeren met de muggenolie, want daar hebben sommige van ons erg last van. We liepen eerst door een mangrovebos, de gids vertelde ons precies, hoe zo’n bos ontstaat. Er waren heel veel krabbetjes te zien, nooit geweten dat er zoveel verschillende kleuren krabbetjes zijn. We zagen ook een bijennest met de kleinste bijtjes ooit gezien. We hebben een heel mooi ijsvogeltje gezien met een prachtige kleur blauw, er waren eekhoorntjes, vlindertjes, genoeg om te zien en leuk om door heen te lopen. We stopten bij het huis van de gids, hij had een vrouw een dochtertje en een koe, een mooi tuintje met een klapperboom erin, de gids sprong in de boom klom omhoog en haalde er voor ons twee kokosnoten uit. Die sloeg die open met een kapmes, zodat wij de klappermelk konden drinken, erg lekker en goed voor de dorst. Ook het vlees van de kokosnoot is erg lekker. Daarna gingen we verder, maar nu het bos in, we liepen echt aan de rand van het nationale park, dus niet echt diep de jungle in, het was erg droog, het is hier winter, dan valt er niet veel regen. Er was ook niet bijzonder veel te zien, maar het was wel een leuke wandeling. Weer m’n petje af voor Greet, ze liep gewoon met ons mee terwijl het best af en toe een beetje uitkijken was. Zino had voor haar een mooie wandelstok gemaakt waar ze goed op kon steunen. En ze genoot ervan. We zagen onderweg apen, heel veel lianen, waar je als Tarzan door het bos kon slingeren, Zino heeft het even geprobeerd maar wij hebben gewoon gelopen, ging iets beter. We hebben ook hoog in een boom zwarte apen gezien, daar kwamen er volgens de gids in dat gebied maar ongeveer 20 voor, dus dat was bijzonder, maar verder hebben we niet veel gezien, de gids vertelde dat er in de natte tijd veel meer te zien is, maar wij zijn blij dat we de zon zien. Na een kleine drie uur kwamen weer op de weg uit, en stond het busje alweer te wachten, die ons weer terug bracht naar het hotel. Daar hebben we weer heerlijk in de zee gelegen, gesnorkeld ( je kan bij het hotel zo mooi snorkelen, echt geweldig er is zoveel te zien, mooi koraal vele soorten vissen ook hier is het net of je in een aquarium zwemt) geluierd, een stuk langs het strand gewandeld schelpen gezocht ( er zijn hier zoveel prachtige schelpen, we hebben geloof ik al een paar kilo verzameld om mee te nemen, dat gaat niet lukken dus dat wordt kiezen welke wel en welke niet), lekker gegeten en gedronken en voor we naar bed gingen weer even naar de sterren gekeken. Nu is het de volgende dag (de laatste) het is 6 uur in de avond en ik zit op de varanda dit laatste verhaaltje te schrijven. Paul, Richard en Greet worden gemasseerd, Gladys en ik hebben er net 1 gehad, het was weer heerlijk. We zijn vanmorgen nog een keer naar de boom van Gijs gelopen om afscheid te nemen, verder hebben we lekker geluierd. Vanavond ons laatste diner aan het strand, dat zullen we gaan missen. Tjaaaa lieve mensen en dan komt er een einde aan deze geweldige vakantie. We hebben er alle acht van genoten, we hebben heel veel beleefd, heel veel moois gezien, heel veel lol gehad, heel veel gelachen, en ook een traan gelaten, uiteraard heel lekker gegeten en gedronken, kortom het was een SUPER TOP vakantie. Voor Paul en mij komt hij bij het rijtje de leukste vakantie’s!!!!!!!!!!Jullie allemaal bedankt voor het lezen en al jullie reactie’s en misschien weer tot een volgende keer. Veel liefs en tot in Nederland. GGGZRRPM

afra

Nu welkom thuis zal ik dan maar zeggen.wat een mooie reis. Dat zal nog lang na trillen. de reis terug is al in volle gang als ik dit schrijf dus alleen welkom thuis blijft nog over. vvel groetjes AFRA

Maud

Ja lieve vakantiegangers aan alles komt een eind dus ook aan deze vakantie. Wij hebben genoten van jullie foto's en verhalen en hebben zitten dromen bij al het lekkers dat jullie gegeten en gedronken hebben.

Eeen goede terugvlucht en welkom terug in het het natte Nederland!!

jdpklingens

Heel erg bedankt voor de mooie verhalen ik heb er erg van genoten. Welkom thuis in je eigen kikkerlandje zal niet meevallen. En ook bedankt voor de felicitatie kaart "uit het verre Bali" voor mijn verjaardag. Zie jullie in sept. Doeiiiiiiiiii Yvonne

robinelsvogelsang@casema.nl

Enorm en intens!! Alles wat jullie hebben meegemaakt.
We hebben er elke keer enorm van genoten.
Heel HARTELIJK bedankt om ons zo te laten meegenieten
We hebben 't als het ware van dichtbij kunnen meemaken
Heel veel liefs, en welkom thuis voor jullie allen.
Els en Robin.