paulmarijke.reismee.nl

we zijn er nog niet.

Lieve mensen,

Even voor de duidelijkheid, Paul heeft een berichtje op het web-log gezet over Sicilie.

Maar daar zijn we nog niet. We vertrekken 16 juni en komen weer terug op 23 juni.

We gaan met onze vrienden Hanneke en Erwin, en we gaan een rondrit over het eiland maken.

Je kunt in die week lang niet alles zien maar we hebben geprobeerd de hoogtepunten eruit te halen. We komen aan in Catania, de ooskust van Sicilie, we reizen dan met onze huurauto gelijk verder naar Syracuse in het zuiden van Sicilie. Daar verblijven we 2 nachten in een leuk klein hotelletje. Het moet een mooie stad zijn, met veel griekse opgravingen, een leuke boulevard met vele restaurantjes (daar houden we van, lekker eten!!!!!!!) en leuke terrasjes (met lekkere wijntjes), een mooi strand!!!!, en een grote markt met oriëntaalse sfeer, dus genoeg te zien.

Dan reizen we verder naar de stad Agrigento, in het binnenland, hier verblijven we 1 nacht. Daar ligt de tempelvallei met overblijfselen van een grieks/romeins tempelcomplex en er schijnt nog een hele mooie en in goede staat verkerende mozaiek-vloer te liggen. Ons hotel ligt op een heuvel en je schijnt daar een mooi uitzicht te hebben op de tempelvallei.

We reizen weer verder naar Palermo, de hoofstad van Sicilie in het noordwesten. Hier verblijven we 2 nachten ook weer in een leuk klein hotelletje, met een dakterras waar je prachtig over de stad kunt kijken. We zien ons er al in de avond zitten met een wijntje en dan kijken naar de ondergaande zon. Het is een grote stad met veel te zien er rijdt ook een hop-op-en-hop-af bus,daar zullen we ons zeker vermaken.

Dan weer verder naar Taormina, in het noordoosten van sicilie, hier verblijven we ook 2 nachten. In een mooi hotel met een prachtige tuin en een mooi zwembad, met mooie kamers met een frans balkonnetje. De stad heeft een historisch centrum met o.a.een grieks/romeins amfitheater. In de buurt ligt de alcantara-kloof, waar je kunt wandelen, de natuur schijnt prachtig te zijn. En dan natuurlijk de Etna, de nog altijd werkende vulkaan. Die gaan we zeker bezoeken.Ook aan deze kust mooie stranden, dus ik denk dat we tijd te kort komen.

De laatste dag vertrekken we weer naar Catania,waar ons vliegtuig weer vertrekt richting nederland.

Jullie begrijpen, we hebben er zin in. En ik hoop, dat ik tijd zal hebben om jullie, onze belevenissen te vertellen via deze web-log!!!!!!!! Tot zover.

Groetjes van Paul en Marijke

Hanneke en Erwin.

afra.snel@kpnmail.nl

Dan kan ik jullie dus nog een fijne vakantie wensen.
En ik zal jullie graag volgen.
Groet AFRA

Yvonne en Daan Klingens

Niet voor niets deze reis, lekker eten en drinken dat is toevallig een hobby van jullie. Geniet er maar van, en terwijl ik dit schrijf zit ik al weer op jullie volgende verhaal te wachten. Nog een heel fijne tijd.

Ingrid en Rob

In dat geval een fijne vakantie gewenst !
Wij vertrekken ook op 16 juni.
En we gaan jullie van onze belevenissen in Noord Europa op de hoogte houden.

wietske

Ik dacht al, je komt toch morgen nog????

de Oudjes

geniet er maar lekker van, wij zijn benieuwd wat jullie
nu weer mee maken. Ma en Pa.