paulmarijke.reismee.nl

Palermo II

Lieve mensen,

We zitten weer op ons dakterras na een zeer eenerverende dag. Maar eerst de nacht, de kamer is mooi alleen liggen wij aan de voorkant van het hotel langs een zeer drukke weg. Dus als je in bed ligt lijkt het net of je naast het circuit van TT Assen ligt. Dus we werden steeds wakker, maar met de oordoppen in ging het wat beter. Hanneke en Erwin hebben meer geluk die liggen aan de andere kant van het hotel dus die hadden werelds geslapen. Maar dat maakt allemaal niet uit, we hadden een heerlijk ontbijt op ons dakterras, met een heerlijk zonnetje. Vandaag gaan we Palermo bezichtigen, maar hoe zullen we het gaan doen. We besluiten de hop-on/hop-off bus (toeristische bus) te nemen. Aan de balie gevraagd waar deze bus stopt en dat was niet ver van het hotel, dus op pad. We kwamen al gauw bij een mooie fontein, dus effen een fotootje, rondom de fontein stonden mooie naakte beelden. We kwamen al gauw op een kruispunt met rondom mooie gebouwen waarop allemaal beelden stonden, maar geen bushalte en die zochten we. Wij vragen maar de sicilianen spreken slecht engels dus met handen en voeten kwamen we er achter dat we er al voorbij gelopen waren, ken beuren!!!!!! Er zijn twee lijnen, de rode en de blauwe lijn, ze rijden ieder hun eigen route, en je kan er met een en het zelfde kaartje gebruik van maken. We stappen op de rode lijn en de route duurt een uur. Uiteraard gaan we bovenin zitten, de bus is namelijk open, het is al aardig warm. In de bus zie je pas goed hoe hectisch het verkeer is. Het is zo ongelooflijk druk en iedereen doet maar wat, regels die kennen ze hier niet. Maar het gaat allemaal goed, voor je gezondheid is het wat minder denk ik, want een uitlaatgassen!!!!! Als we de route bijna rond hebben gereden moet Hanneke plassen dus maken we tegelijk een koffiestop. Lekker bakkie!! Na deze stop stappen we weer op de bus en we stappen uit bij de grote kathedraal de buitenkant ziet er heel mooi uit, maar ook van binnen is het een prachtige kerk. Aan kerken in Palermo (zo wie zo in heel Sicilie ) geen gebrek. De meeste zijn erg mooi van binnen, sommige zijn wat soberder, maar de meesten pracht en praal. Na deze kerk besluiten we verder te gaan met de blauwe lijn, maar dat was effe wachten, wel een half uur en in wachten zijn we niet zo goed, dus besloten we naar de haven te gaan lopen. Het was intussen wel erg warm geworden 34 graden, het was niet zo ver lopen, maaaaar er was geen leuk restaurant om te lunchen, ja hoe kan dat nou maar het was echt zo, niet één. Dan maar verder lopen, maar echt niet, we kregen het warmer en warmer en een dorst, waar blijft nou een restaurant. We gingen steeds meer sjokken en gelukkig eindelijk in de verte parasols, het was niet echt wat we zochten, maar Paul wilde geen stap verder meer lopen 'ik ga hier zitten , we zien wel'. Ze hadden gelukkig water, bier en wijn, dat was onze eerste bestelling, en dat smaakten voortreffelijk. Paul ging voor een lekkere panini (broodje) en wij voor pasta, maaaaaaaar de pasta was op!!!! In Italie en de pasta is OP, beetje jammer , dus wij ook aan de panini, en ze waren erg lekker en als toetje namen we calemares (inktvis). We knapten er weer helemaal van op. Dus alsnog met de blauwe lijn, in deze bus zie je een ander gedeelte van de stad. We zijn uitgestapt bij het theater een mooi gebouw ,dus een foto scoren en we hadden genoeg van de bus (rood of blauw) GENOEG. We wandelen terug naar het hotel het is ook al bij vijven. We komen langs een straatje met leuke restaurantjes, misschien iets voor vanavond. Maar nu hebben Paul en Erwin trek in een ijsje. In Sicilie hebben ze een specialiteit, een broodje ijs, ja echt waar, gewoon een wit bolletje, met 1, 2 of 3 bolletjes ijs. Ja dat moeten we uitproberen. Bij de eerste de beste ijssalon nemen we een broodje ijs, en het is echt lekker. Wat ook typisch Palermo is, is dat bij verkeerslichten een jongleurmidden op de weg springt en gaat jongleren en, voordat het licht op groen springt, centjes int. Na het overheerlijke ijsje zijn we naar het hotel gewandeld voor een heerlijke douche en nu zitten we weer op het dakterras.

Morgen gaan we weer verder, we gaan naar Taormina aan de westkant van het eiland we zitten nu aan de noordkant. Maar eerst gaan we hier vanavond nog heerlijk eten. Dit was het weer , misschien tot morgen!!!!

Bedankt voor al jullie reacties, leuk om te lezen, en kunnen we dan toch nog van iemand een foto lenen van die dames in bikini????? En Afra die foto's, tjaaaaaaaaaa we hebben gewoon geen zin om ze erop te zetten, dus die houd je tegoed!!!!! En zo foto-geniek zijn we niet.

En Wietske we hebben al veel ijsje achter onze kiezen, gefeliciteerd met jullie trouwdag morgen.

Veel liefs van Paul en Marijke, Hanneke en Erwin.

mol.teeuwisse@quicknet.nl

Allemaal leuk !! Nog effe een paar mooie dagen erbij. En koester de zon, want bij aankomst in het kikkerlandje is ie waarschijnlijk wel weer weg. Een paar hele mooie dagen hebben we gehad. Maar gelukkig hebben jullie nog wat mooie dagen voor de boeg. Geniet van Taormina en wie weet hebben ze daar ook een broodje ijs (geinig)
xxxx van ons !!

de Oudjes.

we hebben jullie twee verhalen gelezen, zijn jullie schoenen nog niet versleten? als het maar leuk is,
nog veel plezier en geniet zolang het kan.
groetjes Ma en Pa.

Anja en Valery

Heel leuke verhalen! Lijkt ons wel hectisch om daar met de auto te rijden. En ja je kan niet alles hebben, broodje ijs en bikinimeisjes is echt teveel van het goede!
Veel liefs,
Anja en Valery

thea koppenhagen

met plezier je verhalen gelezen en in stilte meegenoten van alle lekkere bakkies, broodjes ijs enz. nog een paar fijne dagen. groetjes aan je reisgenoten. thea