paulmarijke.reismee.nl

Taormina

Lieve mensen,

Vanmorgen hebben we nog een keer ontbeten op dat heerlijke dakterras. Bij het ontbijt had Hanneke een heerlijk verhaal. Ze had die morgen wat pijn gehad, met het naar de wc gaan.

En dat kwam............ gister hebben we namelijk gegeten in een leuk tentje. Toen we gister in de namiddag naar ons hotel liepen, kwamen we door een smal straatje met allemaal restaurantjes en daar sprak ons een jongen aan (een leuke jongen) en die zei dat we vanavond in zijn restaurant heerlijk konden eten, zo'n pasta hadden we nog nooit gegeten, we zeiden wie weet. En in de avond zijn we er naar toe gelopen, het leek ons wel gezellig zitten. Dat was het ook, en de specialiteit van de kok was pasta met zee-egels, tjaaaaaaaaaaaaaa dachten we in eerste instantie, maar toch maar proberen, alleen Paul die durfde het niet aan. Na een voorgerecht kwam de pasta aan, het zag er heerlijk uit en de smaak was wel effe wennen, want dit kenden we echt niet, maar het was lekker apart, maar wel lekker. Het was wel moeilijk eten maar ook dat wenden. Dus wij denken dat Hanneke gister niet goed gekauwd heeft, en vanmorgen nog last had van die stekels. Ja je moet er natuurlijk wel wat voor hebben.

Maar goed na het ontbijt op wegnaar onze volgende bestemming Toarmina aan de westkust van Sicilie. Het kostte wat moeite om der stad uit te komen (de stad inrijden ging makkelijker) maar het lukte ons maar weer. We zijn blij dat we weer uit die drukte weg zijn. We gingen de koffiestop doen in een leuk badplaatsje niet zo heel ver van Palermo. Het stadje ligt uiteraard aan zee maar wel tegen een hele steile rots aan, mooi om te zien. Het was wel een toeristisch stadje maar erg gezellig. Er waren weer van die hele kleine straatjes met allerlei souvenierswinkeltjes, leuk om door heen te slenteren. Er was ook nog een oude wasplaats te bezichtigen, leuk om te zien hoe men vroeger de was deed (ben blij met mijn wasmachine). En nu was het maar een klein beetje omhoog lopen en we kwamen bij het plein van Cefalu (zo heet het stadje) daar was ook uiteraard de kathedraal, ook weer een mooie om te zien, en het was er lekker koel. Want de temperaturen waren alweer aardig gestegen. We hebben op het pleintje een heerlijk ijskoffie gedronken. Na nog wat rond gedoold te hebben, besloten we om hier te gaan lunchen en dan in een keer (over de snelweg) door te kachelen naar ons hotel. We hebben gelucht op een heerlijk plekje met een mooi uitzicht over zee.Om half drie zijn we verder gegaan, De snelweg bleek een tolweg te zijn en we hebben een groot deel in het donker gereden, zoveel tunnels hebben we gehad, ook hele lange, (vandaar die tol, knap hoe de weg gemaakt is). Maar we konden goed door tuffen want er reed bijna niemand op die weg . Om half 5 kwamen we bij het stadje Toarmina aan. Het stadje ligt hoog tegen een berg aan. Veel slinger de slang weggetjes, en met die grote auto van ons was dat goed uitkijken, maar het is Erwin weer gelukt, en de auto staat nu in een parkeerplaats geprakt!!!!!.

Het hotel is prachtig gelegen, met een mooie tuin en een zwembad. Het ligt heel hoog, dus je kijkt zo de diepte in, mooi gezicht. Bij de receptie vroegen ze an ons of we intresse hadden in een bungalow waar we met ons 4 in kunnen.Nee zeiden wij geef ons maar ieder een kamer. Oke, de kamers lagen niet bij elkaar. Hanneke en Erwin gingen omhoog en wij gingen naar het zwembad en wat blijkt nu hebben Paul en ik die bungalow voor ons 2. En wat voor een bungalow, groot en een mooi uitzicht, en een eigen terras, wat een weelde. We hebben natuurlijk op het terras alweer een wijntje en een biertje gedronken. En nu liggen we aan het zwembad, te genieten van de rust.

Je hoort allerlei vogeltjes, daar zullen we morgen ook mee gewekt worden. Nu lieve mensen dit was het weer wij gaan straks weer op zoek naar een leuk restaurantje en dan heerlijk slapen en morgen staat de Etna op het programma!!!!!

Veel liefs van Paul en Marijke Hanneke en Erwin.

yvonne

dag alle 4,leuk om jullie verhalen te lezen;
geniet lekker van die bungalow,klinkt goed.

en breng wat zon mee terug,het wil hier niet echt lukken! groeten,Yvonne (en van Cel)

afra

Heerlijk daar. Dat krijg je he als je egel eet. Je kunt beter slakken eten die glijden beter. Dat van die foto`s heb ik verkeert begrepen die kom ik zeker een keer kijken. Geniet nog maar het is zo voorbij(geintje)

Anja en Valery

Zo dat hebben jullie goed geregeld he die bungalow! Geniet er nog maar even van. Het verhaal van die zeëgels vinden wij wel raar, worden die stekels dan opgegeten? Wij hebben in Nieuw Zeeland ook zeëgel gegeten maar enkel het lekkere malse vlees dat aan de binnenkant zit...
Veel liefs en tot gauw!