paulmarijke.reismee.nl

De Etna

Lieve mensen,

Toen wij gister terug kwamen in ons hotel, stond een meneer ons al op te wachten met een dringende vraag, of wij er bezwaar tegen hadden om morgen de bungalow af te staan voor een gezin. Hij bood ons een zeer luxe kamer aan, en een gratis lunch voor ons 4. Wij hadden geen bezwaar. Wij hebben nog wel een wijntje gedronken op ons terras met een mooi uitzicht op de zee en de stad met heel veel lichtjes, en toen zijn wij gaan slapen.

De volgende morgen aan het ontbijt had Paul weer een belevenis op de wc gehad. Hij dacht dat hij ziek was,want zijn p.......p was helemaal zwart. Wij zeiden gelijk niet gek, want wat Had Paul gister gegeten, spagetti di nero, met een zwarte saus waarin stukjes inktvis zitten. Paul werd door het meisje wat ons bediende een slabber voor gedaan, voor het knoeien, want het slurpen van de spagetti spettert nog al. Het was echt geen gezicht, maar dat namen we op de koop toe.

Na het ontbijt (wat zeer uitgebreid was) gingen we op pad naar de Etna. Gelukkig was het niet zo ver rijden, maar wel weer door kleine dorpjes met weer zeer kleine straatjes. Maar aan de voet van de Etna werd de weg breder, maar wel zeer kronkelig omhoog. De natuur was weer prachtig, eerst veel bomen en de bloeiende gele brem prachtig om te zien. Hoe hoger we kwamen hoe minder bomen, maar wel weer mossen en vetplanten met rose, witte en gele bloemen. Op een gegeven moment zagen we de top van de Etna, waar een rookpluim uitkwam, een schitterend gezicht. Dus effe een fotostop. Dan komen we aan op de parkeerplaats, je kan niet verder met de auto. Wel gaat er een kabelbaan omhoog, dus dat doen we. Boven aangekomen groeit er niet veel meer eigenlijk is het helemaal kaal en zwart, het lijkt op een maanlandschap. Een heel apart gezicht en ook indrukwekkend. We zijn daar wat gaan rondwandelen, en je ziet alleen maar lava-gesteente en de pluim uit de krater van de Etna komen. Het was er ook iets koeler. Na een uurtje hadden we het gezien en zijn weer naar beneden gegaan, en weer terug gereden naar ons stadje, onderweg hebben we nog honing gekocht, afkomstig van de bloemen die bij de Etna bloeien. Eenmaal terug in het stadje was het weer een kunst op bij het hotel te komen, het zijn zeer kleine straatjes die almaar omhoog gaan, en 1 richting, dus als je verkeerd rijdt kun je niet meer terug, maar we zijn er weer gekomen, alleen geen parkeerplaats, wat nu, voor het hotel is een heel klein pleintje wat vol gepropt staan met auto's. De man van het hotel zegt dat er iemand komt om onze grote auto daar ook te parkeren, jullie geloven het of niet, maar hij staat er ook tussen geprakt, dat is toch echt een hele kunst. Tjaaaaaaaaaaaaa en toen onze kamer, nu mensen weer een hele luxe, met een prachtig terras weer, waar we nu weer opzitten, met een mooi uitzicht op zee.

Ook hebben wij gebruik gemaakt van onze gratis lunch (want we blijven Nederlanders) , we zaten heerlijk bij het zwembad, en de lunch was voortreffelijk. Daarna gingen we weer op pad, want ook in het stadje is nog wat te zien, een oud grieks theater, maar ook hier weer, was het verbouwd voor een filmfestival, erg jammer want je kan niet goed zien hoe het er eigenlijk uit ziet. Maar het ligt schitterend met op de achtergrond de Etna, waar nu 4 rookpluimen uitkomen. Het stadje is echt leuk heel toeristisch, maar wel gezellig, we hebben er rond geslenterd en nog een overheerlijke ijskoffie gedronken. Wat ook apart hier is als je naar het strand wil dan moet je met de kabelbaan naar beneden, heel in de diepte ligt het strand. We hebben geen tijd gehad om naar het strand te gaan. Helaaaaas!!!!! En dan gaan we straks nog lekker een keertje eten, want dit blijft toch echt super hier, wat een heerlijk eten hier. Morgen vertrekken wij vroeg naar het vliegveld en dan zit deze mooie en leuke vakantie er weer op. Sicilie was weer helemaal top we hebben veel gezien, veel gereden, het was weer te kort, maar ja aan alles komt een eind. Hanneke heeft het volgende eiland gekozen voor volgend jaar het wordt Cypres. Nu mensen dit was ons verhaal van Sicilie, we hopen dat jullie mee hebben genoten, bedankt voor al de reacties en tot de volgende keer op weer een ander plekje op deze aardbol, ariverderci!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veel liefs van Paul en Marijke Hanneke en Erwin

afra

Welkom in ons winderige Nederland.
En dan weer heel gewoon alles doen.
MAAR DE HERINNERING WORDT NIET MEER AFGENOMEN.
Groeten AFRA

yvonne

Lieve Marijke allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en hoop dat je een fijne dag hebt dar op dat Sicillie maar dat is julie wel toevertrouwd. Wat is het daar mooi zeg Ik geiet er elke keer van en zo als jij het beschrijft is het net of ik er zelf ben alleen is het niet zo warm hier. Nou mensen nog een hele fijne tijd eb tot gauw . Gr Daan en Yvonne