paulmarijke.reismee.nl

Frankrijk

Lieve mensen,

Vanmorgen maandag 3 september, stonden wij op en het goot van de regen, daar waren wij echt niet blij mee; Het had ook al de hele nacht geregend. Dus dat was niet buiten ontbijten, maar het smaakten er niet minder om. Maaar wat gaan we vandaag doen?????? Valery had een leuk idee, misschien kunnen we naar een wijnhuis rijden, en daar wat rondkijken en uiteraard wijnproeven want dat hoort erbij. Er zijn hier in de omgeving heel veel wijnboerderijen, maar in een boekje stond ermeteen een kapel erbij die leek ons wel wat. Dus in de auto en gaan, het regent met bakken uit de hemel en de temperatuur is ook niet dat je denkt ik ben in zuid-frankrijk. Maar we zijn er echt want we rijden langs mooie wijnrankenzover je kan kijken zie je wijnranken, vol met blauwe trossen druiven, een mooi gezicht. Nog even en de pluk gaat beginnen, zo rond half september worden de druiven geplukt. Wezien ook hele aparte bomen, ze doen onsaan zuid-afrika denken maar ze zijn echt van deze streek en ze heten aleppoden, ze zijn heel mooi om tezien. De weg is kronkelend en smal maar de omgeving is prachtig, aan de ene kant de druiven-ranken aande andere kant grote rode rotsblokken, en dan zien we een zijweg met een wijnhuis, latenwe even gaan kijken. Er waren genoeg wijnflessen te zien, maar helemaal niemand die erbij hoorde, jaaaaa daar hebben we niets aan, dus wegwezen. Maar na enige tijd kwamen we aan bij het wijnhuis dat we hadden uitgezocht, we warenniet de enige, ja wat wil je met dat weer!!!!! Het zag er binnen mooi uit en ook stonden vele wijnen, en we konden er proeven, dat lieten we niet aan ons voorbij gaan. We hebben rose en rood geproefd, sommige waren lekker, andere hebben we uitgespuugd, die waren wat minder. Anja en Valery zijn echte kenners, dus daar leren wij van. Paul gingzijn wijntje niet uitspugen, gek zeg, zonde en best te drinken, prima mag ook!!!! Na de wijn naar de kapel dat vonden wij wel een goede combinatie, maar helaas was de kapel op maandag gesloten. Wel stond er een klein poort open en Paul en ik dachten daar lopen we even in, toen ging wel gelijk het alarm af, dus wegwezen, en het regende onafgebroken verder. Toch even bij de wijnranken kijken, de trossen die eraanhangen zijn groot maarmet hele kleine blauwe druifjes, ze smaken heel erg zoet erg lekker, van de vele zon dieze gezien hebben (welke zon????). Dan is het tijd voor een bakkie dat hebben we op een pleintje in een klein dorpje (Les Arcs) gedronken, en die smaakten goed en zo waar het werd lichter, en tegen 1 uur werd het droog, we besloten terug naar het huisje te rijden, daar aangekomen scheen de zon en hebben we heerlijk op het terras geborreld. In de avond hebben we heerlijk geBBQ in de buitenkeuken. We hadden3 zeebaarzen en voor Paul een biefstuk, Valery had een heerlijk pasta-salade gemaakt, en het smaakte allemaal voortreffelijk..

Dinsdag4 september

Vanmorgenwerden we wakker met de zon, dus we sprongen gelijk uit bed, daar moesten we van profiteren, even naar de bakker vers stokbrood en croissantjes halen, maaaar wat was het druk in ons dorp geen parkeerplaats te krijgen. Wat bleek: de kindertjes gaan weer naar school. Maar we konden een plekkie bemachtigen en bij de bakker was niemand, nu wel buiten ontbijten in de zon, heerlijk. Om half tien op pad gegaan, richting St. Tropez, de weg langs de kust is mooi maar werd wel steeds drukker op laatst werd het file-rijden? dat gaan we niet doen zei Valery, we gaan hier eraf, we gaan iets anders doen. We waren vlakbij Port Grimaud dat is een dorpje en dat is net Venetie in het klein, erg leuk om te zien en we hebben er aan het water lekker koffie gedronken. In het haventje liggen prachtige luxe boten, mooi om te zien.Maar er was voor ons geen bootje bij, dus zijn we maar weer verder gegaan. Naar het plaatsje Grimaud een schattig dorpje met een mooie ruïne, en die ligt natuurlijk op het hoogste plekje dus klauteren omhoog en het is erg warm het is ondertussen 30 graden geworden, maar wij klagen niets. Nadat we het bezichtigd hebben het was gerestaureerd, mooi gedaan gaan we op zoek naar een restaurantje en ook die hebben we gevonden. We zaten op een leuk pleintje onder de olijf-bomen, en hebben daar weer een heerlijke salade, sandwich en frieten gegeten en uiteraard weer heerlijke rose ( en inderdaad Cel en Von die rose zit vaak in mooie flessen). Door de bergen zijn we terug naar het huisje gereden, door weer een mooie omgeving, met smalle kronkelende weggetjes, maar Valery rijdt uitstekend en Paul leest de kaart, dus zijn we weer veilig bij het huisje gekomen, en helaas helaas het begint weer te regenen, maar goed deze dag kunnen ze ons niet meer afnemen en ook de zon niet, hopelijk schijnt hij morgen weer. We zitten nu weer in onze buitenkeuken en vermaken onsprima. Wiets; gelukkig hebben we Anja en Valery bij onswant ons frans is nog niet zo goed!!!!!!!!

Nu lieve mensen dithet weer tot gauw en bedankt voor de reacties altijd leuk.

Veel liefs van Paul en Marijke Valery en Anja;

Ilse

Hoi Paul en Marijk!
Klinkt weer erg leuk allemaal!! Wil
gelijk ook weer naar Frankrijk :-) En dat
huisje met zwembad ziet er ook niet verkeerd
uit....genieten!! Hele fijne vakantie nog!
X

Ingrid en Rob

Hallo Globetrotters,
Goed te lezen dat het weer wat beter geworden is. Maar hier (in Ronda) is het nog steeds tussen de 35 en 40 graden en dat is ook niet alles. Dorstig weer ! Ben blij ter horen dat je je wijnkennis ook aan het bijscholen bent Marijke. Ik heb ontdekt dat er VELE soorten rioja zijn. Jullie nog veel plezier daar. Voor ons zit het er zaterdag op, morgen gaan we naar Malaga.

Groeten en tot ziens,

Ingrid en Rob

wietske

Klinkt niet verkeerd allemaal, maar dat weer......hier een heerlijk zonnetje in de tuin, het weekend wordt 26 graden!!! Op naar Drenthe! Veel plezier nog en de groeten aan allemaal!
Wietske

Peter en Lenie

Wat vervelend voor jullie dat bij dat huisje een zwembad met jacuzzi aanwezig is. Jahoor steek onze ogen maar weer uit wij vinden het erg decadent. Maar fijn dat wij ook kunnen genieten van wat jullie beleven.
Met Mo gaat het goed en ook hier schijnt de zon.
Groetjes en een poot van Moby.