paulmarijke.reismee.nl

frankrijk

Lieve mensen,

Het is woensdag5 september, en als we opstaan is het bewolkt maar droog en de temperatuur is ook goed. Dus we besluiten na een heerlijk ontbijt, op pad te gaan naar Cannes. Het is weer even zoeken om de juiste weg te vinden, maar die is snel gevonden. Na enige tijd komen we bij de kustweg aan, een hele mooie weg, wel smal en weer erg kronkelig. Links zijn prachtige bergen met rode rotsen, die ver omhoog steken,( massif d'esterel)wat zal dat mooi zijn met een blauwe lucht helaas het is nog steeds bewolkt. Rechts ligt de azuur-blauwe zee, met vele soorten schepen, luxe jachten zeilboten en ook zien we jat-ski's voorbij scheuren. We stoppen op diverse uitkijkpunten waar je mooi over de zee kunt kijken, en in de verte zien we Cannes al liggen. Als we Cannes binnen rijden is het erg druk (de cote d'azur is heel erg toeristisch ook nu nog in spetember) dus zoeken we snel een parkeerplaats op, want met die auto rijden dat is het niet!!!! Maar ook die is weer snel gevonden. En dan is het tijd voor een bakkie,die hebben we gedronken aan een boulevard, met een mooi uitzicht op al die mensen die voorbij slenteren. En je ziet echt van alles, niet alleen chique mensen( wat je misschien zou denken), maar allerlei pluimages, leuk om te zien, en wat voelen we DRUPPELS nee he, die zijn we nu echt zat, gelukkig bleef het bij die paar druppels. Na de koffie wandelen we door Cannes,eerst komen we langs een oerlelijk-gebouw, daar wordt ieder jaar het filmfestival gehouden, en rondom het gebouw liggen allemaal tegels met de afdruk van handen van zeer bekende mensen van over de hele wereld. Dit gebouw ligt aan hele mooie en brede boulevard, waar je het strand ziet, het is een smal strand vol met ligstoelen en parasols, en ze liggen hutje aan mutje, nee dat is niets voor ons, leuk om te zien, maar daar tussen liggen, echt niet, dus we kunnen niet zeggen, we hebben aan het strand van Cannes gelegen!!!. Wel is het leuk lopen, aan de andere kant van de boulevard liggen vele hotels en dat zijn prachtige gebouwen aan het eind van de boulevard ligt de haven en wat je daar ziet echt ongelooflijk wat een luxe schepen liggen daar de èèn nog mooier dan de ander, Valery zou graag zo een bootje hebben maar dan zal hij eerst de loterij moeten winnen, maar alleen kijken vind hij ook geweldig. Dan wordt het tijd om iets te eten, we vinden een tentje in een straatje achter de boulevard waar we heerlijk pasta met zeevruchten en salade hebben gegeten en een roseetje hebben gedronken.En de zon ging schijnen, dat met 30 graden waren we weer helemaal in ons element. Na nog wat rond gewandeld te hebben zijn we weer langs die mooie kustweg terug gereden naar het huisje. Daar aangekomen konden we heerlijk borrelen op ons terras waar het goed toeven is. het is er zo heerlijk rustig en we hebben zo een mooi uitzicht dat is vele malen beter, dan op het strand van Cannes. In de avond hebben we in de buitenkeuken heerlijk stokbrood met de heerlijkste lokale specialiteiten erbij (zelf gemaakte pate van de slager, allerlei soorten kaasjes, olijven, tomaten, tappenade, ja dat was smullen en dat alles onder een mooi sterrenhemel. Wat zijn we toch een geluksvogels dat we dit weer meemaken!!!!!!!

Donderdag 6 september,

Vandaag worden we wakker met een strak blauwe lucht, zo moet het zijn, we gaan vroeg op pad naar het stadje le Muy waar een grote markt moet zijn. Her is niet zo ver rijden en de markt is snel gevonden. We zijn zo vroeg dat we er bijna alleen lopen, en sommige marktlui zijn nog aan het uitpakken. Er is veel te zien, er is van alles, fruit, groente, vlees, kip, olijven, salami's, vis, honing te veel om op te noemen, maar ook kleding en tafelkleden, hele leuke, dus daar hebben we er èèn van gekocht We hebben op een leuk pleintje koffie gedronken en de verdere plannen voor vandaag gemaakt, we besluiten om vanavond te BBQ en de rest van de dag lekker bij het huisje te blijven. We kopen sardientjes, grote garnalen, en 2 vis (dorade) voor op de BBQ, wat groente en stokbrood dat wordt weer smullen. Op de terugweg kwamen weerlangs prachtige druivenranken en we zagen dat ze aan het plukken waren, dus stoppen, dat zijn leuke plaatjes. Vanmiddag hebben we heerlijk gezwommen, gezond en de tuin gezeten en jullie schrijven, wat een leven.

Leuk weer jullie reactie's ja Rob ze hebben hier heerlijk wijnen, das weer genieten, jullie een goede reis terug naar huis(daar is het nu ook fantastisch weer). Andre, Wiets, Sybren en Nine jullie heel veel plezier in Drente ook jullie krijgen heel mooi weer geniet ervan. Leenteen en Peet geef Moby een knuffel van ons, en voor een ieder die dit leest geniet van het mooie weer in Nederland en tot gauw maar weer;

Veel liefs van Paul en Marijke Valery enAnja.

PS Pour les amis que comprennent le Français: nous nous amusons très bien, enfin 30°depuis hier et pour le reste du pain du vin et du boursin!

Joyce

Hee luitjes, ja en wij maar weer hard werken.
Jullie hebben een mooie tijd en genieten lekker. Dat is wel te zien op de foto's. Gelukkig wordt het weer daar dus beter. Hier ook weer een warm wk, dus wij genieten ook nog even na. Have fun xx?

Harry en Hilda

Wij zitten op de camping met internet daarom bij dezen een mailtje jullie genieten in zuid frankrijk wij in noord frankrijk met mooi droog weer en ook zonnig niet heet maar lekker, wij hebben al heerlijk genoten, veel gezien morgen gaan wij weer 4/5 dagen op camper plekken staan, wij rijden niet veel kilometers

Deze omgeving is weer helemaal nieuw voor ons Normandie
mooi plaatsen veel te zien.

Waar jullie zitten zijn hele mooie oude dorpjes/plaatsjes
daar zijn wij al 3 keer geweest geweldig mooi omgeving geniet ervan.
veel leif Harry en Hilda

Afra

Wat een fijne dagen hebben jullie. Ik ben niet jaloers maar benijd jullie wel of is het anders om? maar ik gun het jullie wel hoor!!!

Groet AFRA

John en Marion

Ik vraag me af wie toch dat laatste zinnetje heeft gescheven van het verslag ?????
Een leven als god in Frankrijk daar. Lekker.
Wij gaan ook BBQ het weekend en nemen er dan ook maar een roseetje bij. We zullen dan aan jullie denken.
Doeiiiii xxxx

yvonne

hoi Marijke,gelukkig zie ik je ook nog in het zwembad baantjes trekken,anders komt het niet goed ,met al die roseetjes! klinkt weer tres bien,jullie verhalen!
hier ook lekker weer,dat is ook genieten;
fijne dagen,groet aan allemaal bisous xx.