paulmarijke.reismee.nl

Faial

Faial 4 We melden ons aan voor de walvisvaart en hij gaat door, wij heel blij. Het is niet zo,n grote boot en we zijn met een man of 25. Na 3 kwartier varen zien we de 1ste walvis, wat een geweldig dier, echt heel groot, hij ligt rustig te dobberen en spuit af en toe water omhoog, geweldig om te zien. De schipper weet precies wanneer hij naar beneden duikt, en dan zie je de beroemde staart, het lukt ons om dit op de foto te krijgen, want de boot wiebelt aardig. Als de walvis naar beneden duikt blijft ie 25 tot 45 minuten onder water. Hanneke en ik staan voor op de boeg als we verder varen en we gaan hard want de volgende walvis is gesignaleerd, wat een belevenis, echt geweldig, en ja hoor dan zien we er 2 ze liggen te spuiten, en te dobberen, en ook deze gaan ineens weer onder water, in totaal hebben we er 4 gezien. En dan gaan we op zoek naar dolfijnen en ook die vinden we. Dit is helemaal kicken, ze zwemmen rondom de boot, ze glijden door het water heel hard af en toe liggen ze op hun zij, ze komen steeds boven water, maar heel moeilijk foto,s maken. Maar wat een fantastisch gezicht we hebben genoten, en wat een geweldig verjaardagskado. Na 3 uur varen waren we weer terug en hebben we op de kade een wijntje gedronken. Toen was het wel tijd voor een douche. We waren net weer helemaal schoon, toen er op de kamerdeur werd geklopt, wie is dat dan?????? Een ober met een dienblad met champagne, 2 glazen en een bordje chips, van wie is dit??? Van het hotel voor mijn verjaardag.