paulmarijke.reismee.nl

kuta

Kuta 3 Maar zo te zien toch moeilijk om

Na een nachtrust van 12 uur, worden we uitgerust wakker maar het regent pijpenstelen hebben wij dat. We hebben trek, op naar het ontbijt.En je eet heerlijk buiten ah zwembad, wel met een dak erboven dus we zitten droog.Er is buffet met nasi en bami goreng, soep, maiskoekjes, heerlijk. Maar ook toast met jam, allerlei soorten ei, yoghurt en fruit dus smullen.Het is intussen droog geworden en we gaan op pad. Kuta is erg druk met heel veel kleine straatjes net alleen maar restaurantjes, winkeltjes, masseer-saloons van alles. Maar als je er oog voor hebt, is er zoveel te zien. Iedereen heeft zn eigen tempeltje en zo mooi versierd en altijd staan er kleine offertjes voor, gemaakt van bananenblad gevuld met wat rijst en fruit, dat weer wordt gegeten door de vogeltjes en zwerfhonden. Mannetjes op een brommer met op die brommer een piepklein restaurantje. Vrouwen die van alles dragen op hun hoofd. Mooie bloeiende bomen, we genieten ervan. De geuren (van bijv. kretek) dat zijn sigaretten waar kruidnagel in de tabak is verwerkt, dit ruik je alleen in Indonesie. We struinen er rond en komen ineens het monument tegen van de bomexplosie in een nachtclub in 2002. Ja dat is triest! Het is warm en we hebben dorst, we gaan ergens boven wat drinken met een leuk uitzicht op de straat. Daarna gaan we een stuk langs het strand lopen en we eindigen weer bij Erek en nemen een biertje. Erek weet een leuk restaurant genaamd Warung Malang, dat gaan we zoeken.