paulmarijke.reismee.nl

oost bali

Langs de weg zitten allemaal vrouwtjes en ze verkopen makreel. Ze zeggen tegen ons voor ikan bakar( geroosterde vis) ergg lekker, maar nu niet! Nu gaan we op de terugweg en stoppen in het toeristische dorpje Candidasa, dat doen we omdat Frank (Paul zn broer) en Joyce met de kids volgend jaar juli naar Bali gaan en misschien hier een paar dagen naar toe gaan. Het is veel rustiger dan Kuta maar geen strand ( we nemen wat hotelfolders mee voor jullie). Als laatste stoppen we bij de vleermuizengrot (Goa Lawah). Het is een heilige plaats( dat is bijna alles) en dan mag je alleen met sarong naar binnen. Ik heb een eigen naar je kunt ze ook huren. Er is eerst een grote binnenplaats met allemaal kleine en grotere tempels, mooi gedecoreerd, we zijn er helemaal alleen. En dan komen we bij grot, je mag er niet in, het is een heel groot gat waarin je kijkt, en er zitten ongelooflijk veel vleermuizen in. Ze hangen allemaal aan de wanden en er vladderen er ook heel veel rond, een fascinerend gezicht. Wat zal het een gaaf gezicht zijn als ze in de schemering uitvliegen, helaas kunnen we daar niet op wachten, want we moeten nog een heel eind naar ons hotel. Onderweg regelen we het eea met Oka. Zaterdag komt een vriend ons oppikken bij het hotel, en dan gaan we naar het uiterste zuidelijk puntje van Bali, naar de Uluwatu tempel. Het uitzicht moet daar schitterend zijn. We zijn benieuwd. Verder willen we volgende week naar Permuteran, waar we 4 jaar geleden Gijs in zee hebben uitgestrooid