paulmarijke.reismee.nl

oost bali

Er zijn verschillende bassins, 1 met verschillende dierenbeelden rondom ,waar water uit de bekken spuit. Er liggen tegels in waarop je kunt lopen, dat ga ik ook effe doen, maar dan in het midden kom je ineens tegenliggers tegen, oh jee, ik zal toch niet in het water lazeren, wel leuk voor de film, maar het loopt goed af. Een bassin voor hoogeplaatste gasten, en 1 voor het klootjesvolk en daarin spelen de plaatselijke kindjes. Dan is het tijd om te eten, echt waar, Paul neemt rendang en ik ikan (vis)met balinese saus en natuurlijk lekker met een biertje erbij. Het is erg warm het gutst van je lijf af. Het meeste vullen we aan met water maar af en toe een biertje ook lekker. Verder nu naar een watertuin Taman Ujung, een prachtig aangelegde tuin met bassins met verschillende kleuren waterlelies, mooie palviljoens, en bruggen met mooie bogen. Vele kleuren bouganville, de rode flamboyan, en op de achtergrond de bergen een genot om er rond te lopen.Verder naar het dorpje Amed op het oostelijkste puntje van Bali, er is niet veel te zien, er liggen wat prauwen, en in een waterveldje staan wat vrouwtjes kang kung (spinazie) te oogsten. Als ze zien dat wij gaan filmen gaan ze lachen, en als Paul tegen ze gaat praten worden ze gek, ze willen allemaal wat zeggen, allemaal door elkaar heen, echt lachen, het zijn allemaal zulke lieve mensen.