paulmarijke.reismee.nl

oost bali

Maar in het midden staat een groot beeld met een duivels gezicht en grote bollen ogen. De ingang is zijn gapende mond. Binnen is een donkere muffe grot met nissen,daar staan beelden in. Hier komen de mensen om te mediteren en te offeren, ook nu zijn een paar mensen ah offeren, mooi om te zien hoe deze mensen hier helemaal in op gaan. Buiten zijn nog 2 waterbassins met heilige beelden die water spuiten. We gaan weer verder, Oka neemt ons mee naar een tuin waar je de lekkerste koffie van Bali kan drinken de koffie Luwak, die hebben we al eerder gedronken, maar leuk om nog eens te doen. Het begint met een diertje, de civetkat, die eet de lekkerste koffiebonen op (je hebt verschillende soorten bonen) daarna poept hij deze uit, deze bonen worden geraapt, heel lang gekookt om de bacterieen te verwijderen daarna 1 week gedroogd en dan gebrand en dannnn het lekkerste bakkie koffie met een prijs die je ook in scheveningen betaald, maar dan hebbie ook wat. De mensen laten ons vele soorten koffie en thee proeven, sommige zijn heerlijk, sommige niet te zuipen. Oka gaat zingen, een liedje dat alle Indo's kennen, burung tua, ja en dat zingen wij natuurlijk effe mee. Er zijn ook kleine civat katjes, en 1 daarvan mag ik vasthouden, zo een schattig beestje, die zo lekker koffie kan kakken!! We gaan verder naar het waterpaleis Tirtagangga, ze zeggen dat het water hier,uit de heilige rivier de Ganges in India afkomstig is??

Janny en Joop

Klink leuk allemaal,wij zijn ook in die vleermuizen grotten geweest .Zo te zien genieten jullie lekker en het eten smaakt ook net zoals het bier .Jullie hebben best veel gedaan .Geniet nog lekker Liefs Janny en Joop.