paulmarijke.reismee.nl

oost bali

Dagje naar oost bali

Vanmorgen vroeg op, we worden opgehaald door Oka (de man die is ons vh vliegveld heeft gehaald, daar hebben wij gelijk de 1e dag een deal meegemaakt). Hij brengt ons naar een mooie plek met een prachtige waterval,het is er nog niet toeristisch,er is maar 1 terras met een prachtig uitzicht, bij de waterval zijn wat mensen en er lopen ook apen.Paul gaat naar beneden dat is een heel eind,ik blijf het van bovenaf bekijken. Na een half uur kwam hij zeiknat vh zweet terug maar het was zeer de moeite waard. We rijden verder door mooie natuur,daar raak je nooit op uitgekeken. Prachtige rijstvelden met op de achtergrond de bergen, de vele kleuren groen, mooie bloemen en vlinders een genot om naar te kijken. Maar ook de bezigheden langs de straat, je ziet van alles. Vader en moeder op de brommer met 3 kindjes. Brommers hoog opgeladen met hout of dozen of manden met kippen. Een brommer waar een aanhanger aan gekoppels is met daarop 2 koeien. Ja je kijkt je ogen uit. En dan ben je zo bij de volgende stop, de olifantentempel (Goa Gajah). Een prachtig complex gelegen in een mooie natuur met heel veel hoge bomen en waringin bomen, dat zijn bomen met een hele dikke stam en veel grote wortels die boven de grond uitkomen en een hagend bladerdek. De indonesiers gaan nooit onder zo'n boom staan want daar wonen de geesten, maar wij gaan er gewoon foto's maken en we zijn ze niet tegen gekomen. Er staan heel veel beelden met ieder een eigen betekenis.