paulmarijke.reismee.nl

zuid bali

We werden om 1 uur opgehaald door de vriend van Ako, een aardige vent ook die redelijk engels spreekt. We wilden onderweg naar de tempel, stoppen bij een mooi strand, wordt dreamland genoemd. Daar aangekomen moesten we eerst door een super groot gebied rijden, dat is gekocht door de zoon van Soeharto. Zag er heel mooi uit maar ze zijn alleen maar ah bouwen, super grote hotels in hele grote getalen, zonde, zonde!! Er blijft niets over van het eens zo mooie Bali. Maar goed, de chauffeur mag ons niet naar het strand rijden, we moeten overstappen in een gammel busje dat je voor 0,30 naar beneden rijdt, de plaatselijke bevolking moet ook wat verdienen. Er staat helaas vandaag een knoert harde wind, maar het is een mooi wit strand, met echt hele hoge golven, waar veel Aussie's zijn om te surfen. Er zwemmen ook mensen ,maar de stroming is zo sterk dat je zo de zee wordt ingezogen, er staat ook een mannetje met een fluit en als echt gevaarlijk wordt, fluit hij je eruit. Er wordt niet gesurfd de zee is vandaag te gevaarlijk. Weer terug met het busje, maar die was er nog niet, en toen kwam er een bui, zeiknat waren we, maar je droogt gelukkig zo weer op. Verder naar Uluwatu baai, hier zijn we 4 jaar geleden ook met Greet geweest, daar heb je van boven af zo mooi gezicht op de zee en door de harde wind onwijs hoge golven wel 6 meter hoog, hier wordt wel gesurfd, geweldig om te zien. Ze liggen daar heel nietig in die grote zee, op een plank op de juiste golf te wachten. 3

T

ma en Pa,

We genieten van jullie reis ,het is goed dat jullie een offer hebben kunnen brengen,wij leven met jullie mee! Liefs van ons Ma en Pa.

Graham & Dana

Ben blij dat jullie een offer hebben kunnen brengen.

Merry Christmas!

Heel veel liefs