paulmarijke.reismee.nl

zuid bali

Lieve mensen, we vermaken ons prima hier. Lekker zwemmen in het zwembad, op het strand zitten bij ons vriendje Erek en kijken naar de hoge golven waar de surfers op surfen. En er is zoveel te zien, er komen verkopers langs met van alles, maar ze zijn niet lastig. Ze verkopen van sigaretten, ijs, fruit, houtsnijwerk, sieraden ,hoeden, horloge's tot hele maaltijden. Je kan je laten masseren, manicuren, je haar vlechten, nep tato's laten zetten, dus je hoeft niet te vervelen. Er staat altijd een lekker windje dus goed uit te houden, wel goed smeren want je verbrandt heel snel. Er lopen op het strand ook veel studenten en die willen graag, engels met je spreken. Ook gaan we af en toe winkelen, zoveel straatjes met zoveel winkeltjes, je kan echt van alles kopen. En dan lekker tawarren (afdingen) dat is een sport voor ons maar voor de mensen van hier heel normaal. Ik heb jurkjes gekocht voor 7 euro, van die flodderdingen, maar heerlijk voor hier. Er is ook een grote shopping-mall daar kun je echt van alles kopen, maar leuker is bij die kleine toko's. Verder staan hier overal kerstbomen, de meest bijzondere zie je, van ijzerdraad of van hout maar ook onze kustbomen helemaal versierd met lichtjes, ook in ons hotel een hele grote met allemaal pakjes eronder, ik zag er 1 met mn naam!! Maar verder heb je hier niet echt erg in de kerst. We waren hier voor t laatst in 1987, ongelooflijk wat er van geworden is. Bijzonder is wel dat de balinees gewoon zijn ding blijft doen.

Janny en Joop

Zou wel iets voor mij zijn lekker shoppen .wij waren in 1990 voor het eerst in Bali en een paar jaar later weer er was toen zoveel veranderd.Maar het blijft altijd fijn om daar te zijn Het is alleen het vliegen dat vind ik niet leuk.Maar zo te lezen doen jullie genoeg buiten het lekkere eten Haha Geniet nog lekker er is al een week voorbij het is zo om.Liefs Janny en Joop.

Lexie

De verhalen zijn weer geweldig en de foto's zorgen voor een goede inpressie. Natuurlijk gaat het veel over eten en drinken. Maar als je daar bent, moet je daar natuurlijk van genieten. Vooral genoten van je verhaal over de koffiebonen... Heel veel plezier en geniet van alles. Liefs Lexie

Marcello

Klinkt allemaal geweldig.
Lekker weer.windje enz.
Maak me een beetje onegest over al dat eten en drinken.
Ik hoop dat jullie in januari wel weer in jullie winteruitrusting passen.
Anders wordt het andelen en skiën met en open jas.
Genieten maar. Komt tijd komt raad.

Leenteen en P

Nu het is weer heerlijk al de verhalen te lezen. Van al dat eten heb je wel een nieuw jurkje nodig. Geniet van de zee en de zon.