paulmarijke.reismee.nl

noord bali

4 Hij zet het mandje voor de boom, en steekt wierook-stokjes aan . Ik krijg er 3 in mn gevouwen handen, en hij gaat staan ook met 3 stokjes in gevouwen handen, en gaat bidden met zn gezicht naar zee eerst in bahasa en dan in het engels. En dan moet ik wat zeggen, ik heb natuurlijk verteld dat het goed gaat met Greet, Gladys, Roger en Richard, dat hij trots zou zijn op Zino en Gia. Ik heb hem de groeten gedaan van Frank(had je gevraagd) ik heb bloemetjes gelegd van Els en Robin (hadden jullie gevraagd) en Daan en Gra ik heb hem jullie all good loves gegeven. Tja en dat zonder huilen, maar daarna kwamen de tranen, het was voor ons erg emotioneel, maar wel met een heel goed gevoel. Toen hebben we van steentjes zijn naam voor de boom gelegd. Dan gaat Oka nog heilig water over alles sprenkelen en prevelt van alles, en dan laat hij ons alleen. We moeten denken aan 4 jaar geleden, toen wij daar met zn 8 stonden, en Gijs zijn as uit strooiden over zee, met bloemetjes, die heb ik nu ook weer in zee gestrooid, met van ons 8 liefde voor hem. Het was super mooi, en voelde helemaal goed, zo blij dat we gegaan zijn. We gaan weer terug lopen, en drinken met Oka een biertje ah strand ook daarbij moet wierook branden, en wij bedanken hem voor deze mooie en bijzondere ceremonie. Daarna gaat Oka zn eigen weg en gaan wij bij de buren kijken. Er is niets veranderd maar het is zo stil, bijna geen toeristen. We gaan daar ook eten, ook hier weer een mooie kerstboom.

Joyce

Wat een prachtig verhaal Marijke.
Geeft natuurlijk een heel goed gevoel om daar weer te zijn. En wat mooi dat de gids hierin mee gaat.
Van al je geschreven stukjes krijg zoveel zin om naar Bali te gaan.
Liefs Joyce xx

John en Marion

Dat moet een heel waardevolle dag zijn geweest !! Zeker goed, dat jullie dat gedaan hebben. Jullie kunnen het straks nog uitgebreider vertellen en laten zien aan de hele familie, dan kunnen ze meegenieten van alles.
Gijs zou het prachtig hebben gevonden !!
Morgen Kerstmis. Geniet er van, want het einde van de reis is in zicht. Fijne dagen en genietse !!
Paul, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen op je proosten hoor !! xxx