paulmarijke.reismee.nl

noord bali

Lieve mensen, als eerste de wifi is hier waardeloos, je ligt er steeds uit,daarom maak ik kleine verhaaltjes en stuur die dan weg. Maar oke dinsd. 22 dec.werden wij om half 9 door Oka opgehaald om naar het noorden te reizen, er was een andere chauffeur bij Dharma. Het weer is puik, en als 1e stoppen we bij een botanische tuin, echt heel groot en nog niet toeristisch. Het is mooi onderhouden, met veel beelden,en vele soorten bomen,planten en bloemen. We rijden er met de auto doorheen en stoppen af en toe. Ook op het hoogste punt en daar zien we in de diepte het Bratan meer liggen, een mooi gezicht. En bij dat meer ligt een tempel, die nog op mn lijstje stond. Beneden aangekomen is het druk met vooral balinezen, zij eren de godin van het meer. Eens lag deze tempel op het water en kon je alleen per kano bereiken, maar door ontbossing is het waterniveau ah dalen, en kan je te voet naar de tempel. De tempel is mooi, met 1 hoge pagode, en de priester zit op een hoge stoel, en galmt een gebed, en klingelt met allerlei belletjes, zo wij zijn weer gezegend. Onderweg weer zie ik ineens heel veel apen zitten en vraag om te stoppen, effe familie kijken. Het zijn er heel veel en absoluut niet agressief, hele kleine baby' hangen vast aan moedersbuik, schattig, en ze pakken zo een snoepje uit je hand en gaan eraan likken. Weer verder naar boven naar een tweelingmeer, eens was het 1 groot meer maar door een aardverschuiving in 1818, zijn ze in 2 gedeeld.