paulmarijke.reismee.nl

sao miquel

Sao Miquel 3 In het dorpje zelf is een mooie kerk en voor de kerk is een mooi standbeeld waarmee de helden worden ge-eerd van de walvisvangst in dit dorp werd vroeger uitgevaren voor de walvisvangst. Nu gaan we op zoek voor de lunch we vinden een leuk restaurantje wat uitkijkt over zee. We eten daar een heerlijke vis-stoofpot, met weer een wit wijntje, het eten op al de 3 eilanden is voortreffelijk. Hierna bezoeken we een ananasplantage, deze worden gekweekt in kassen het is een kleinere soort dan die wij kennen,maar ze smaken heerlijk. We worden rond geleid door een lid van de mafia( don carleone) hij werkt op onze lachspieren, maar goed hij vertelt het een enander, daarna kun je in het winkeltje wat kopen. Omdat het weer helemaal is opgeknapt besluiten we terug te rijden naar de meren, waar het uitzicht nu geweldig is de rit ernaar toe heel mooi de natuur is echt weer prachtig zoveel bloemen, vogeltjes vergezichten, mooie bomen je blijft kijken. We ontdekken ook nog een derde meer, dan vinden we het genoeg en rijden terug naar het hotel. In de avond eten we in een van de beste visrestaurants van de azoren. We moesten erg lang op ons eten wachten maar dat was het echt waard. De vis ( zwaardvis, haai en zalm, maar ook Paul zijn vlees) smaakten heerlijk, nog een afzakkertje in het hotel en dan slapen.