paulmarijke.reismee.nl

kerst bali

2 Als we bij het restaurant aankomen is er boven een leuk tafeltje vrij, waar de wind ook lekker een beetje waait. Er wordt wel kerstmuziek gedraaid. We nemen een mix-sate als voorgerecht, en ik balinese eend, en Paul ayam pang gang, denk dan niet aan die chinese net die vieze rode saus, nee krokant gebakken kip met heerlijk ketjap saus en een heerlijk roseetje. Ze hebben hier op Bali eigen wijn, de wijnranken staan in het noord oosten, de naam is hatten wijn, geen top wijn maar wel een lekkere slobber. Dit was onze kerstdag.

Volgende dag Paul zijn verjaardag, ik heb voor hem gezongen, we hebben ad boulevard ijskoffie, met een crepe met aardbeien en chocoladesaus en ijs, als een soort gebak, gegeten want je wordt maar 1 keer 66. Allemaal bedankt voor de felicitaties, hij heeft er echt heel veel gekregen, toch een beetje een verjaardagsgevoel. Nu zijn de laatste dagen aangebroken, we winkelen nog wat, en blijven tawarren, echt leuk om te doen. Je neemt een prijs in gedachten, en zegt dan lager, hun zeggen natuurlijk altijd hoger, en zo ga je naar elkaar toe, totdat je bij je eigen prijs komt, en zegt dan dat is mijn laatste prijs, dan zeggen hun madame ik ben bankroet, maar als je wegloopt krijg je het bijna altijd voor die prijs. Als ze je laten lopen weet je dat je te laag zat, volgende keer beter, het is een sport. En je voelt je hier miljonair. Als je 1 miljoen uit de pinautomaat haalt heb je 70 euro, dus kan je nagaan. Voor de laatste keer naar het strand,.

Reacties

Reacties

Marc en Jessica

Beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Paul!!
Met plezier alle reisverhalen weer gelezen en doorgegeven aan Marc :)
Zo te lezen hebben jullie het weer prima naar jullie zin gehad en als ik de foto's erbij zie kan ik me dat helemaal voorstellen. Alvast een goede thuisreis gewenst namens ons uit het Haagje. Groetjes Marc en Jes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!